ورود | عضویت

پایگاه خبری مشاورنیوز

جدیدترین اخبار، مقالات، همایش و کارگاه های مشاوره و روان شناسی در ایران

MOSHAVERNEWS PSYCHOLOGY & ADVISING NEWS

جای خالی مشاور و روانشناس مجرب در مدارس نباید احساس شود

به نقل از خبرنگار مهر و به گزارش مشاور نیوز، محمد نریمانی پیش از ظهر چهارشنبه در اولین همایش ملی «مدرسه فردا» که به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، عنوان کرد: پویایی مدارس نیازمند برخورداری از مشاوران و روانشناسانی مجرب و کارآزموده است.

وی با بیان اینکه نوجواانن نیازمند انگیزه و ترغیب برای عمل به اصول تربیتی هستند، ادامه داد: معلمان توانمند در کنار مشاوران و روانشناسان زبده می‌توانند در مسیر صحیح تربیت آینده سازان جامعه گام برداشته و در این خصوص به خروجی‌های مناسبی نیز دست یابند.

رئیس اولین همایش ملی «مدرسه فردا» یادآور شد: خروجی دانشگاه‌ها باید به سمت تربیت مشاوران توانمندی حرکت کند که به پرورش مشاوران و مربیان تربیتی کارآزموده منتهی شود تا نتیجه آن به تولید محتوای آموزشی غنی برای مهارت افزایی جامعه هدف منجر شود.

 

نریمانی در ادامه یادآور شد: حضور دانشجویان و نخبگان جامعه در چنین برنامه‌های بر کیفیت اجرای همایش می‌افزاید تا به خروجی و عملکرد مناسبی در اهداف تعیین شده تربیتی دست یافته و از دستاوردهای آن برای بهبود شاخص‌های آموزشی و تحول آفرینی در شخصیت فردی و اجتماعی دانش آموزان کمک گرفته شود.

باورهای اخلاقی در بین دانش آموزان تقویت یابد

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان اردبیل نیز در اولین همایش ملی «مدرسه فردا» یادآور شد: با توجه به اینکه شکل گیری تعلیم و تربیت صحیح از ارکانی همچون معلم، دانش آموز، مدرسه و خانواده تشکیل می‌شود، باید به تمامی ارکان و اصول تعیین شده توجه جدی انجام شود.

حسنی ادامه داد: تربیت نسلی سالم با تقویت باورهای ارزشمند اخلاقی امکان پذیر بوده و مشاوران و مربیان تربیتی باید برای دستیابی به این مهم با تمام قوا بکوشند.

به گفته وی هر جامعه‌ای که از سرمایه‌های انسانی معتقد به آرمان‌های اخلاقی و اصول مناسب تربیتی برخوردار باشد، از دستیابی به هدف غایی و پیشرفت نیز فاصله چندانی نخواهد داشت.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان اردبیل تصریح کرد: بنا به تأکید آموزه‌های دینی، برای موفقیت در تربیت باید والدین بیش از پیش به اصول تربیتی توجه کنند تا در ادامه مربیان و معلمان نیز با عدم ایجاد فاصله بین گفتار و کردار خود برای پرورش دانش آموزانی توانمند تلاش کنند.

آشنایی با روان شناسان
دکتر کیانوش زهراکار
دکترای تخصصی مشاوره
 
عضو هیئت علمی دانشگاه  خوارزمی تهران
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه خوارزمی در سال ۱۳۹۲
 
پژوهشگر برتر منتخب استان تهران در سال ۱۳۸۸
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه آزاد اسلامشهر در سال ۱۳۸۷
 
پژوهشگر برتر منتخب استان لُرستان در سال ۱۳۸۳
 
دانشجوی برتر منتخب دوره دکتری در سال ۱۳۸۲
 
استاد راهنما و مشاور بیش از 100 پایان نامه تحصیلات تکمیلی
 
 
دکتر امیرهوشنگ مهریار
-سال تولد: 1315 
رتبه علمي: استاد
تحصيلات:  Ph.D ـ روانشناسي ـ لندن ـ (1344) 1965
1. دانشگاه شيراز، شيراز ـ پژوهشي/ آموزشي/ اجرايي ـ رئيس مركز جمعيت‌شناسي، سرپرستي
2. دانشگاه هاروارد، دانشكده پزشكي بوستون ـ پژوهشي ـ Post-Doctoral
3. دانشگاه پنسيلوانيا، فيلادلفيا ـ پژوهشي/ آموزشي ـ استاد مدعو
4. سازمان بهداشت جهاني ـ پژوهشي ـ مشاور علمي
5. مؤسسه عالي پژوهش در برنامه‌ريزي ‌و توسعه تهران ـ پژوهشي/آموزشي/ اجرايي ـ استاد ـ رئيس گروه
 
 دكتر حمزه گنجی
متولد : دوم فروردين‌ماه سال 1321 در هادي‌شهر از بخشهاي شهرستان مرند ب
کارشناسی :رشته زبان فرانسه 1344
کارشناسی ارشد: دانشگاه تهران  رشته علوم تربیتی
دکتری   : 1351  دانشگاه مون پلیه (فرانسه)
 دکتر محمود ساعتچی

1-ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1344.
2-ليسانس نظامي از دانشكده پياده نظام ارتش (شيراز) در سال 1345.
3-فوق ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1347.
4- دكتراي (Ph.D.) روانشناسي از دانشگاه اله آباد (Allahabad University) هندوستان در سال 1353.
5- طي دوره تخصصي راهبردها، فنون و روش هاي عملي كاربردي روانشناسي در برگزاري دوره هاي آموزش مديريت عالي در كالج هنلي (Henly)، انگلستان (لندن) در سال 1357.