ورود | عضویت

** تمامی کالا و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است **

پایگاه خبری مشاورنیوز

جدیدترین اخبار، مقالات، همایش و کارگاه های مشاوره و روان شناسی در ایران

MOSHAVERNEWS PSYCHOLOGY & ADVISING NEWS

انتخابات شورای مرکزی، هیات بازرسان و نمایندگان مجمع عمومی هفتم آذر ماه برگزار می شود.
انتخابات شورای مرکزی، هیات بازرسان و نمایندگان مجمع عمومی هفتم آذر ماه برگزار می شود
 
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره و به گزارش مشاور نیوز، دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره، به مناسبت هفته دولت درتاریخ 06/06/99 در یک مصاحبه مطبوعاتی در محل سازمان برگزار گردید. ابتدا با گرامیداشت هفته دولت و تسلیت ایام عاشورا و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) گفت از زمانی که مسئولیت سازمان را بر عهده گرفته ام، خود را موظف میدانم، ماهانه گزارشی از عملکرد سازمان را خدمت مردم و اعضاء محترم ارائه نمایم، هفته دولت زمان مناسبی برای این مهم است، هیجده ماه تلاش، کوشش و پیگیری نتیجه اش این است که کشتی سازمان به ساحل آرامش هدایت و افق های روشن پیشرفت و توسعه آشکار شده است.
 
رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره گفت، حقیر از اول اسفند ماه 1397، سازمان را تحویل گرفتم بنابراین مسئولیتم فقط در این دوره زمانی 18 ماهه است و با افتخار اعلام می نمایم آنچه انجام شده است، خارج از انتظار قطعا اخلاص در عمل و تلاش وقفه ناپذیر این تحولات را در سازمان ایجاد کرده است. رکود و حواشی که قبل از مسئولیت اینجانب وجود داشت، ضرورت ایجاب می کرد، بهسازی ساختار اداری را در اولویت قرار دهیم بنابراین؛ اموال سازمان کدبندی، مکان های فیزیکی نوسازی و ساختار جدیدی را طراحی و اجرایی کردیم. بر اساس مساعدت معاون اول محترم رئیس جمهور ساختمان یوسف آباد را در اختیار گرفتیم که تا یکماه دیگر رونمایی می شود، نظم و انضباط درونی ایجاد شده است. همکاران متعهد ، پاک دست و باانگیزه دعوت به همکاری شده اند. سازمانی پاسخگو را ایجاد کرده ایم. هر چند امکانات سازمان محدود است اما همه با کار بیشتر رضایت اعضاء را تامین نموده اند، تکریم ارباب رجوع، قانون گرایی از شعارهای اصلی دوره جدید است، آئین نامه مالی و معاملاتی را از بدو مسئولیتم اجرایی و این یک اتفاق مهم است. همه چیز در زمان مسئولیت جدید شفاف و قانونی است. با سفر به استانها شوراهای استانی که دچار بی انگیزگی شده بودند، مجددا به کار و فعالیت مشغول شده اند. در دو روز هفته همیشه ملاقات عمومی با اعضا داشته ام، شفاف سازی مالی در دوره های قبلی را در دستور کار قرار دادیم، مسائل مالی 15 سال گذشته حسابرسی شده است و بزودی در شورای مرکزی مطرح می شود. اولین مجمع عمومی بعد از 15 سال در سال جاری برگزار می گردد.
 
رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در ادامه گفت صدور پروانه اشتغال به 5 برابر افزایش یافته است، هر چند مساله کرونا کار ما را کند کرده است اما مصاحبه ها از طریق مجازی مجددا عقب افتادگی ها را جبران می نماید. درهای کمیسیون ها به روی همه دانشگاه ها و اساتید باز شده است، کمیسیون تلفیق استانها در حال اجرایی شدن است. اسامی روان شناسان و مشاوران در سایت درج و آئین نامه خدمات روان شناسی و مشاوره مجازی را برای تصویب به شورای مرکزی فرستاده ایم بزودی سازمان آی تی محور می شود. سایت جدید سازمان رو نمایی ،. اتوماسیون اداری برقرار، استانها صاحب سایت خواهند شد و کلیه کارهای اعضا از طریق سایت انجام خواهد شد. تعداد اعضا از 20 هزار به 32 هزار افزایش یافته است. بزرگترین افتخار من این است، در این هیجده ماه تلاش کردم پروانه اشتغال سازمان ارزش و اهمیت پیدا کند. الان دیگر کسی نمی گوید، نتوانستم از سازمان نظام پروانه بگیرم و می روم از جای دیگر می گیرم. اعضا برای دریافت پروانه تلاش می کنند، چون ما فرهنگ سازی کرده ایم، نظارت را قوی کرده ایم، نهادها و ارگانها قانع شده اند در کار ما دخالت نکنند. برای استخدام و فعالیت حرفه ای پروانه سازمان نظام ضروری است. بخش تخلفات صنفی و حرفه ای را توسعه داده و با روان شناس نماها و روان شناسان زرد به منظور صیانت از حقوق روان شناسان و مشاوران برخورد کرده ایم. فضای مجازی دائما رصد می شود و برنامه مفصل جهت نظارت و بازرسی داریم. در آینده بحث اخلاق حرفه ای در سازمان اجباری می شود. برای بازآموزی و آموزش های مداوم برنامه هایی را تدارک دیده ایم. تلاش می شود، استانها را تقویت کنیم و تمرکز زدایی نمائیم و کم کم تمام مسئولیتها را به استانها بدهیم و این امر شروع شده است. در سال گذشته مسافرت های استانی ام بسیار موثر بود، اما متاسفانه کرونا این مسافرت ها را متوقف کرده است.
 
دکتر حاتمی گفت: بخش دیگری را که در سازمان فعال شده است، روابط عمومی و اطلاع رسانی است. اکنون خبرنامه سازمان منتشر می شود، پایگاه اطلاع رسانی سازمان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته ایم و ارتباط تعریف  شده ای را با مطبوعات، رسانه ها و صدا و سیما برقرار کرده ایم. رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در ادامه گفت، بزرگترین تحول در این دوره مرجعیت بخشیدن به جایگاه سازمان است در این راستا با ملاقات هایی که با اعضا هیات دولت و مسئولین داشتیم، جایگاه سازمان و نقش روان شناسی و مشاوره برای حاکمیت تشریح شد و صورتی زیبا از رشته روان شناسی و مشاوره برای مردم و مسئولین ارائه گردید و اکنون همه سازمان را جدی گرفته و جایگاه آن در کشور تثبیت شده است. تفاهم نامه ها و جلسات مستمر با ارگانها و نهادها در راستای فرهنگ سازی و شغل ایجاد کردن برای فارغ التحصیلان رشته های روان شناسی و مشاوره انجام شده است.
 
دکتر حاتمی گفت، متاسفانه کرونا از اول اسفند ماه تمام کارها را در کشور دچار رکود کرده است اما سازمان در دوران کرونا خوب درخشید وکرونا را تبدیل به فرصت نمود برای نشان دادن نقش و اهمیت روان شناسی و مشاوره، در دوره کرونا علیرغم محدودیت ها تلاش های زیادی کردیم ، بطوریکه چهار خبر سازمان پربازدید ترین خبرها در ایام نوروز شدند و ریاست جمهوری در پاسخ نامه رئیس سازمان با تشکیل کمیته ویژه مقابله با عوارض روانی کرونا تحت مسئولیت سازمان موافقت کردند. اکنون سازمان فعال و حاضر در همه صحنه ها است. در دوران کرونا حقیقتا روان شناسان و مشاوران با فعالیتهای مداوم سازمان را همراهی کردند. تداوم اتحاد و همراهی ما را هر چه زودتر به جایگاه اصلی روانشناسی ومشاوره آنهم صف مقدم سلامت کشور ، خواهد رساند.
 
دکتر حاتمی گفت بعد از 15 سال در سال گذشته نرخ تعرفه ها جهت تصویب به هیات دولت داده ایم که در کمیسیون فرعی تصویب شده است، منتظریم در کمیسیون اصلی هم تصویب و ابلاغ شود. در این هیجده ماه مسئولان سازمان لحظه ای آرام نداشتند با خلاقیت و ارائه طرح های مختلف که در گزارش مبسوط خواهد آمد سازمان را زنده و پیشرو نگه داشته ایم.
 
دکتر حاتمی گفت: خبر مهمی را که باید به اطلاع جامعه فرهیخته روان شناسی و مشاوره کشور برسانم این است که با تصویب شورای مرکزی انتخابات شورای مرکزی، بازرسان و نمایندگان مجمع عمومی در تاریخ هفتم آذر ماه امسال برگزار می شود البته با مجوز وهماهنگی با ستاد ملی کروناو متعاقب آن مجمع عمومی را برای اولین بار برگزار خواهد شد.
 
رئیس سازمان در پایان سخنانش گفت، این موفقیت ها حاصل همراهی و نظارت شورای مرکزی و اتحاد و همدلی مسئولان و اعضا محترم است. امیدورام همچنان این وحدت و اتحاد در جامعه فرهیخته روان شناسی و مشاوره برقرار باشد که نتیجه اش ارتقاء رشته و تحولات بیشتر در سازمان نظام روان شناسی و مشاوره خواهد بود. مشروح سخنان دکتر محمد حاتمی به تدریج منتشر خواهد شد.
 
روابط عمومی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور.
آشنایی با روان شناسان
دکتر کیانوش زهراکار
دکترای تخصصی مشاوره
 
عضو هیئت علمی دانشگاه  خوارزمی تهران
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه خوارزمی در سال ۱۳۹۲
 
پژوهشگر برتر منتخب استان تهران در سال ۱۳۸۸
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه آزاد اسلامشهر در سال ۱۳۸۷
 
پژوهشگر برتر منتخب استان لُرستان در سال ۱۳۸۳
 
دانشجوی برتر منتخب دوره دکتری در سال ۱۳۸۲
 
استاد راهنما و مشاور بیش از 100 پایان نامه تحصیلات تکمیلی
 
 
دکتر امیرهوشنگ مهریار
-سال تولد: 1315 
رتبه علمي: استاد
تحصيلات:  Ph.D ـ روانشناسي ـ لندن ـ (1344) 1965
1. دانشگاه شيراز، شيراز ـ پژوهشي/ آموزشي/ اجرايي ـ رئيس مركز جمعيت‌شناسي، سرپرستي
2. دانشگاه هاروارد، دانشكده پزشكي بوستون ـ پژوهشي ـ Post-Doctoral
3. دانشگاه پنسيلوانيا، فيلادلفيا ـ پژوهشي/ آموزشي ـ استاد مدعو
4. سازمان بهداشت جهاني ـ پژوهشي ـ مشاور علمي
5. مؤسسه عالي پژوهش در برنامه‌ريزي ‌و توسعه تهران ـ پژوهشي/آموزشي/ اجرايي ـ استاد ـ رئيس گروه
 
 دكتر حمزه گنجی
متولد : دوم فروردين‌ماه سال 1321 در هادي‌شهر از بخشهاي شهرستان مرند ب
کارشناسی :رشته زبان فرانسه 1344
کارشناسی ارشد: دانشگاه تهران  رشته علوم تربیتی
دکتری   : 1351  دانشگاه مون پلیه (فرانسه)
 دکتر محمود ساعتچی

1-ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1344.
2-ليسانس نظامي از دانشكده پياده نظام ارتش (شيراز) در سال 1345.
3-فوق ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1347.
4- دكتراي (Ph.D.) روانشناسي از دانشگاه اله آباد (Allahabad University) هندوستان در سال 1353.
5- طي دوره تخصصي راهبردها، فنون و روش هاي عملي كاربردي روانشناسي در برگزاري دوره هاي آموزش مديريت عالي در كالج هنلي (Henly)، انگلستان (لندن) در سال 1357.
پروفسور سعید شاملو،( بنیان گذار روانشناسی بالینی ایران)
متولد : سال 1308 در ملایر
کارشناسی : دانشگاه جورج واشنگتن
کارشناسی ارشد:  دانشگاه ایالتی واشنگتن
دکتری   :  دانشگاه ایلی نویز در رشته روان نشاسی بالینی 
فوق دکتری  : دانشگاه ایلی نویز در رشته رواندرمانی
 دکتر یوسف کریمی

سال تولد : 1323 
محل تولد : قزوین 
کارشناسی آموزش ابتدائی از دانشگاه ابوریحان بیرونی سابق
کارشناسی ارشد  در رشته روانشناسی تربیتی در سال 1353(1974) از دانشگاه ایالتی بال در ایالت ایندیانا 
دکتری در سال 1356(1977) موفق به اخذ درجه دکتری در رشته روانشناسی تربیتی، از دانشگاه ایالتی فلوریدا
یشان دارای سابقه تدریس در دانشگاه های آمریکا با سمت مربی رتبه اول هستند.
تالیفات : روانشناسی اجتماعی،نگرش و تغییر نگرش و..

دکتر  بهروز بيرشك
 متولد فروردين۱۳۲۷- تهران
فارغ التحصيل دانشگاه ملى
فوق ليسانس روانشناسى مشاوره - ۱۳۵۳ از دانشكده ايلينوى آمريكا
اخذ مدرك دكترى - ۱۳۵۷ از دانشكده ايلينوى
عضو هيأت علمى دانشگاه علوم پزشكى ايران
فعاليت در انستيتو روانپزشكى تهران
راه اندازى بيمارستان روانى حضرت زهرا (س)
دكتر سيمين حسينيان
متولد  : ۱۳۳۱
مرتبه علمي: استادتمام دانشگاه الزهرا
تحصيلات: دكتري
گروه آموزشي:مشاوره
محل تولد: تهران
دكتراي مشاوره ،كاليفرنيا-لس آنجلس آمريكا
كارشناسي ارشد مشاوره، كاليفرنيا-لس آنجلس آمريكا
كارشناسي مشاوره ،؛دانشگاه تهران -ايران
دکترشکوه نوابى نژاد
- متولد ۱۳۲۵
- لیسانس زبان و ادبیات انگلیسى
- فوق لیسانس مشاوره [دانشگاه آمریکایى بیروت]
- اخذ مدرک دکترى [دانشگاه ایالتى نبراسکا] رشته روانشناسى مشاوره
- استاد تمام گروه مشاوره دانشگاه تربیت معلم
- مدیر گروه مشاوره همان دانشگاه 
- عضو هیأت امناى دانشگاه 
زندگینامه بزرگان روان شناسی / مشاور نیوز
دکتر محمود گلزاری
 سال تولد : ۱۳۲۸ 
محل تولد :  شهر سیرجان در استان کرمان 
تحصیلات:
کارشناسی: رشته روان شناسی بالینی، دانشگاه علامه طباطبایی
کارشناسی‌ارشد: رشته روان شناسی بالینی انستیتو روانپزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران
پایان نامه: ساخت و اعتبار یابی مقیاس افسردگی کودکان (CDS). 
دکتری: روان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی
معرفی بزرگان روان شناسی و مشاوره / مشاور نیوز

دکتر علی دلاور 
در سال 1320
محل تولد : خرم آباد 
در سال 1358مدرک دکتری خود را در دانشگاه ایالتی فلوریدا در رشته روش‌های تحقیق و آمار اخذ نمودند
 مرتبه علمی : استادی
 تعداد 137 عنوان مقاله در سمینارهای علمی داخلی و خارجی ارائه و تعداد 19 عنوان کتاب نیز ترجمه و تالیف نموده‌اند.
دکتر  علی محمد  نظری
مرتبه علمی:دانشیار( گروه مشاوره و راهنمایی دانشگاه خوارزمی )
آدرس پست الکترونيک:[email protected]
صفحه اينترنت شخصی:http://cvs.khu.ac.ir/fa/nazari.htm
سوابق تحصیلی
دکتری:  مشاوره خانواده
کارشناسی ارشد:مشاوره و راهنمایی 
کارشناسی:مشاوره و راهنمایی 

صاحب كرسي استادي گروه مشاوره و راهنمايي دانشگاه خوارزمی (تربيت معلم سابق )

در سال 1324 در يك خانواده روحاني در شهر مشهد متولد شدم. تحصيلات ابتدايي و متوسطه خود را در زادگاهم به پايان رساندم و در سال 1346 در دانشسراي عالي به تحصيل در رشته مشاوره و راهنمايي مشغول شدم. اولين كتاب خود را در سال 1349 در حالي كه دانشجوي سال سوم دوره كارشناسي بودم با نام مشاوره در چاپ رساندم. در سال 1350 در وزارت آموزش و پرورش با سمت «مشاور راهنمايي تحصيلي» مشغول خدمت شدم. تحصيلات كارشناسي ارشد خود را در رشته مشاوره در سال 1351 در دانشگاه تهران شروع كردم. در سال 1351 1352 با همسرم خانم دكتر ستيلا علاقبند ازدواج كردم. ثمره اين ازدواج سه فرزند با نام‌هاي سعيد، سميه و آزاده است. فرزندانم به ترتيب در رشته‌هاي كامپيوتر، الكترونيك و كامپيوتر تحصيل كرده‌اند.

اطلاعات شخصي:
1- نام و نام خانوادگي: حسن­ پاشا شريفي
2- تاريخ تولد: 1312        
3- محل تولد: سُنقُر (کرمانشاه)
4- گروه آموزشي:روان­شناسي
5- دانشگاه: دانشگاه آزاد اسلامي
6- مرتبة علمي: دانشيار
7- ايميل:[email protected]
سوابق تحصيلي:
1- اخذ مدرک ديپلم از دانشسراي مقدماتي کرمانشاه در سال 1332
2- اخذ ديپلم ششم متوسطه در رشتة ادبيات به صورت داوطلبانه در سال 1334
3- کسب ليسانس علوم تربيتي در دانش­سراي عالي در سال1341 در تهران
4- کسب فوق ليسانس مشاوره و راهنمايي از دانشگاه تربيت معلم تهران در سال 1348
5- دکتراي روان شناسي در دانشگاه علوم و تحقيقات تهران در سال 1368
نظر سنجی
از نظر شما کدام بخش از مطالب سایت مفید و کاربردی تر هستند ؟
نمایش نتایج