ورود | عضویت

** تمامی کالا و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است **

پایگاه خبری مشاورنیوز

جدیدترین اخبار، مقالات، همایش و کارگاه های مشاوره و روان شناسی در ایران

MOSHAVERNEWS PSYCHOLOGY & ADVISING NEWS

قدرت شروع ناقص: جستارهایی درباره بهتر انجام دادن کارها
عکس جلد کتاب قدرت شروع ناقص: جستارهایی درباره بهتر انجام دادن کارها
  • نویسنده: جیمز کلیر
  • مترجم: سید ایوب کوکبی، فرزانه حاج خلیلی
  • ناشر: نشر میلکان
  • معرفی کتاب قدرت شروع ناقص: جستارهایی درباره بهتر انجام دادن کارها

    تا به امروز چندبار ایده‌هایتان را به این دلیل که هنوز آماده نیستید رها کرده‌اید؟ کتاب قدرت شروع ناقص از جیمز کلیر به شما نشان می‌دهد که افراد بسیاری در نتیجه این خطای فکری، هرگز کار و حرفه موردعلاقه خود را شروع نمی‌کنند در حالی که انتظار برای ایده‌آل شدن شرایط اشتباه است و چیزی که نیاز به تغییر دارد باورهای ما درباره یک شروع خوب است... .

    درباره کتاب قدرت شروع ناقص:

    زمانی که یک حرفه، هنر یا ورزش را به تازگی آغاز می‌کنید خودتان را با چه کسی مقایسه خواهید کرد؟ در دسترس‌ترین گزینه‌ها معمولا افراد موفق حوزه‌ای هستند که تصمیم داریم به آن وارد شویم، آدم‌هایی که بعد از سال‌ها کوشش و خطا توانسته‌اند راهکارهایی دقیق و تضمینی برای پیش بردن امور پیدا کنند. در این شرایط ما سعی می‌کنیم به آن‌ها نگاه کنیم، خاطرات و تجربیاتشان را بخوانیم، پای حرف آن‌ها بنشینیم و قدم به قدم مسیرشان را تکرار کنیم. اما آیا این چیزی است که واقعا به آن نیاز داریم؟ جواب جیمز کلیر، نویسنده و سخنران حوزه موفقیت منفی است و در کتاب قدرت شروع ناقص (The Power of Imperfect Starts) دلایل این ادعایش را توضیح می‌دهد.

    به نظر کلیر زمان شروع یک رشته یا حرفه، الگوگیری از عملکرد بهترین‌های آن حوزه کاری اشتباه است. البته یادگیری از تجربه دیگران عالی است و می‌تواند به عنوان یک میانبر ما را از تجربه‌های تلخ یا روش‌های وقت‌گیر نجات دهد، اما تقلید صد درصد از افراد موفق، گاهی به جای پیشروی، مانع حرکت ما می‌شود. مقایسه وضعیت فعلی خود با فردی که سال‌ها از ما جلوتر است اغلب باعث می‌شود احساس ناکافی بودن پیدا کنیم و با دیدن تجهیزات و توانایی‌های برتر دیگران، خیلی ساده دلسرد یا حتی از مسیر منحرف شویم. در این شرایط احتمالا با خودتان فکر کنید قبل از برداشتن قدم اول باید مدرک جدیدی بگیرم، ابزارهای بیشتری تهیه کنم یا با آدم‌های بیشتری آشنا شوم. خب، انگیزه و تلاش شما برای یاد گرفتن ستودنی است، اما اگر به شما بگوییم با این طرز فکر هرگز حرکت به سمت رویاهایتان را شروع نمی‌کنید باز هم به این روش ادامه می‌دهید؟

    نکته مهم در جواب دادن به این سوال، توجه به دوگانه «عالی» و «موردنیاز» است. ابزار یا مهارتی که یک فرد را به بالاترین سطح کاری و حرفه‌ای می‌رساند معمولا چیزی نیست که برای شروع از آن استفاده کرده باشد. به بیان دیگر اگر رسیدن به هدف را به کوهنوردی تشبیه کنیم، ابزاری که در آخرین مرحله و قبل از رسیدن به قله به آن نیاز دارید احتمالا در کوهپایه غیرضروری و حتی شاید دست‌و پاگیر است. جیمز کلیر در کتاب قدرت شروع ناقص سعی دارد به شما بگوید انرژی خود را در یافتن چیزی که واقعا به آن نیاز دارید صرف کنید. با پیروی از این الگو، متوجه می‌شوید که جمع‌آوری حریصانه و بی‌منطق ابزار، دوره‌های علمی و اطلاعات نه تنها کمک‌کننده نیست، بلکه در بهترین حالت حرکتتان را کند می‌کند. پس لیست طولانی نیازمندی‌ها را کوتاه کنید، افکار مزاحم را دور برانید و قبل از ظاهر شدن شک و تردیدهای بیشتر، اولین قدم به سمت قله را بردارید.

    کتاب قدرت شروع ناقص مناسب چه کسانی است؟

    اگر تصمیم به شروع یک مسیر شغلی، حرفه‌ای یا هر حوزه دیگر دارید و نگران هستید که به اندازه کافی آماده نباشید، مطالعه این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

    با جیمز کلیر بیشتر آشنا شویم:

    جیمز کلیر (James Clear) سخنران و نویسنده پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز است که در ایران با کتاب «عادت‌های اتمی» شناخته می‌شود. نوشته های او در روزنامه و نشریاتی مانند مجله تایم، نیویورک‌تایمز، وال استریت ژورنال و سی‌بی‌اس منتشر می‌شود و وبلاگ او توانسته میلیون‌ها خواننده از سراسر جهان را جذب کند.

    در بخشی از کتاب قدرت شروع ناقص می‌خوانیم:

    همه‌ی ایده‌های بزرگ کم‌وبیش فرایند خلاقانه‌ی یکسانی را پشت‌ سر می‌گذارند و در اینجا می‌خواهیم طرز کار این فرایند را شرح دهیم. فهم این موضوع مهم است، زیرا تفکر خلاقانه مهم‌ترین مهارت ممکن برای هر کس است. تقریباً برای هر مشکلی در کار یا زندگی خود می‌توانید از راهکارهای نوآورانه، تفکر جانبی و ایده‌های خلاق کمک بگیرید.

    هر کس می‌تواند با استفاده از این پنج گام یاد بگیرد چگونه خلاق شود. البته این بدان معنا نیست که خلاق‌بودن کار ساده‌ای است. کشف خلاقیت درونی به شجاعت و ممارست فراوان نیاز دارد. با‌این‌حال، رویکردی پنج ‌مرحله‌ای که بعدتر درباره‌ی آن خواهید خواند، کمک می‌کند ابهامات این مسیر زدوده شود و در مسیری روشن برای کسب تفکر نوآور گام بردارید. برای توضیح کارکرد این فرایند بگذارید داستان کوتاهی تعریف کنم.

    مشکلی که به راهکار خلاقانه نیاز داشت: در دهه‌ی 1870 روزنامه‌ها و چاپخانه‌ها با مشکل خاص و پرهزینه‌ای روبه‌رو بودند. در آن زمان عکاسی کار جدید و جذابی بود. خواننده‌ها دوست داشتند تصاویر بیشتری ببینند، ولی کسی نمی‌دانست چطور با هزینه‌ی کم و سرعت زیاد عکس چاپ کند.

    مثلاً اگر روزنامه‌ای می‌خواست عکسی چاپ کند، باید یک نفر را برای این کار استخدام می‌کرد که به صورت دستی تصاویر را یک‌به‌یک روی صفحات فلزی حک ‌کند. از این صفحات برای ‌چاپ تصویر روی کاغذ استفاده می‌شد، اما آن‌ها بعد از چند بار استفاده می‌شکستند. پیداست که این فرایند هزینه‌بر و وقت‌گیر بود.

    فردریک یوجین آیوز کسی بود که برای این مشکل راهکار ارائه کرد. او به مسیر شغلی خود تا رسیدن به شخصیت ممتاز در حیطه‌ی عکاسی و ثبت هفتاد اختراع در طول دوران کاری‌اش ادامه داد. داستان خلاقیت و نوآوری او که اندکی بعد آن را خواهم گفت مثال خوبی برای درک پنج مرحله‌ی اصلی فرایند خلاقانه است.

    فهرست مطالب کتاب

    قانون بیست‌هشتاد چه موقع جواب نمی‌دهد؟
    هفت راه برای بهتر ‌به‌خاطرسپردن کتاب‌ها
    پنج گام برای داشتن مغزی خلاق‌تر
    چگونه زنجیره‌ای از عادات خوب بسازیم؟
    برنامه‌ی پانزده‌دقیقه‌ای آنتونی ترولوپبرای نوشتن بیش از چهل کتاب
    روش آی‌وی لی؛ برنامه‌ی پیشنهادی متخصصان برای به‌حداکثررساندن بهره‌وری
    افسانه‌ی چندوظیفگی
    هیچ‌گاه قبل از ظهر ایمیل‌تان را بازبینی نکنید
    بهره‌وری از نگاهی دیگر
    راهبرد «دو لیست» وارن ‌بافت
    ایمیل؛ قربان‌گاه زمان!
    فیزیک بهره‌وری
    چگونه بیشتر بخوانیم؟
    تنها روش بهره‌وری که به آن نیاز دارید
    چگونه با «جعبه آیزنهاور» بهره‌وری خود را افزایش و فعالیت‌های هدردهنده‌ی زمان را کاهش دهیم
    چگونه کارها را پشت گوش نیندازیم؟
    قدرتِ شروع ناقص
    بیست‌وپنج‌هزار صبح در اختیار شماست
    «سرعت متوسط» شما در زندگی، سلامت و کارتان چقدر است؟
    چطور بهتر تمرکز کنیم
    چرا شروع‌کردن از موفق‌شدن مهم‌تر ‌است؟
    با کارهای فوری‌تان زندگی می‌کنید یا کارهای مهم؟
    قدرت ‌اراده چطور عمل می‌کند
    وقتی ایده‌های زیادی دارید و زمان کافی ندارید، چه کار باید بکنید
    اجازه دهید ارزش‌های‌تان معیار تصمیم‌گیری‌های‌تان باشند
    پنج درس درباره‌ی اشتباه‌کردن
    کارهایی را که پیش‌تر جواب داده‌اند بیشتر انجام دهید
    چگونه ذهن‌تان را پاک‌سازی و با استفاده از قوانین مبین نیروی اراده‌تان را آزاد کنید
    چگونه تصمیم‌های روزانه‌تان را بهینه کنید
    قانون «بیست شکاف» وارن بافت
    چیزهایی که درباره‌ی اهمیت‌شان مبالغه می‌شود در مقابل چیزهایی که دست‌کم گرفته می‌شوند
    پنج خطای فکری رایج که شما را از تصمیم‌گیری‌های خوب دور می‌کنند
    ارزش زمان
    سه مرحله‌ی شکست در زندگی و کار و نحوه‌ی گذشتن از آن‌ها
    جنبه‌ی منفی حفظ تعادل بین زندگی و کار
    همه‌ی مدل‌ها غلط و بعضی مفیدند
    ایده‌های مبتکرانه چطور ظاهر می‌شوند
    چرا حقایق نظرمان را تغییر نمی‌دهند
    چگونه ذهن‌مان را روی چیزهای مهم متمرکز کنیم
    زانشین
    متخصصان چطور تشخیص می‌دهند که روی چه چیزی تمرکز کنند
    ترفند نهاییِ بهره‌وری نه‌گفتن است

    مشخصات کتاب 

    نام کتاب کتاب قدرت شروع ناقص: جستارهایی درباره بهتر انجام دادن کارها
    نویسنده جیمز کلیر
    مترجم سید ایوب کوکبی، فرزانه حاج خلیلی
    ناشر چاپی نشر میلکان
    سال انتشار ۱۴۰۰
    تعداد صفحات 223
    موضوع کتاب کتاب موفقیت و خودسازی
آشنایی با روان شناسان
دکتر کیانوش زهراکار
دکترای تخصصی مشاوره
 
عضو هیئت علمی دانشگاه  خوارزمی تهران
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه خوارزمی در سال ۱۳۹۲
 
پژوهشگر برتر منتخب استان تهران در سال ۱۳۸۸
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه آزاد اسلامشهر در سال ۱۳۸۷
 
پژوهشگر برتر منتخب استان لُرستان در سال ۱۳۸۳
 
دانشجوی برتر منتخب دوره دکتری در سال ۱۳۸۲
 
استاد راهنما و مشاور بیش از 100 پایان نامه تحصیلات تکمیلی
 
 
دکتر امیرهوشنگ مهریار
-سال تولد: 1315 
رتبه علمي: استاد
تحصيلات:  Ph.D ـ روانشناسي ـ لندن ـ (1344) 1965
1. دانشگاه شيراز، شيراز ـ پژوهشي/ آموزشي/ اجرايي ـ رئيس مركز جمعيت‌شناسي، سرپرستي
2. دانشگاه هاروارد، دانشكده پزشكي بوستون ـ پژوهشي ـ Post-Doctoral
3. دانشگاه پنسيلوانيا، فيلادلفيا ـ پژوهشي/ آموزشي ـ استاد مدعو
4. سازمان بهداشت جهاني ـ پژوهشي ـ مشاور علمي
5. مؤسسه عالي پژوهش در برنامه‌ريزي ‌و توسعه تهران ـ پژوهشي/آموزشي/ اجرايي ـ استاد ـ رئيس گروه
 
 دكتر حمزه گنجی
متولد : دوم فروردين‌ماه سال 1321 در هادي‌شهر از بخشهاي شهرستان مرند ب
کارشناسی :رشته زبان فرانسه 1344
کارشناسی ارشد: دانشگاه تهران  رشته علوم تربیتی
دکتری   : 1351  دانشگاه مون پلیه (فرانسه)
 دکتر محمود ساعتچی

1-ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1344.
2-ليسانس نظامي از دانشكده پياده نظام ارتش (شيراز) در سال 1345.
3-فوق ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1347.
4- دكتراي (Ph.D.) روانشناسي از دانشگاه اله آباد (Allahabad University) هندوستان در سال 1353.
5- طي دوره تخصصي راهبردها، فنون و روش هاي عملي كاربردي روانشناسي در برگزاري دوره هاي آموزش مديريت عالي در كالج هنلي (Henly)، انگلستان (لندن) در سال 1357.
پروفسور سعید شاملو،( بنیان گذار روانشناسی بالینی ایران)
متولد : سال 1308 در ملایر
کارشناسی : دانشگاه جورج واشنگتن
کارشناسی ارشد:  دانشگاه ایالتی واشنگتن
دکتری   :  دانشگاه ایلی نویز در رشته روان نشاسی بالینی 
فوق دکتری  : دانشگاه ایلی نویز در رشته رواندرمانی
 دکتر یوسف کریمی

سال تولد : 1323 
محل تولد : قزوین 
کارشناسی آموزش ابتدائی از دانشگاه ابوریحان بیرونی سابق
کارشناسی ارشد  در رشته روانشناسی تربیتی در سال 1353(1974) از دانشگاه ایالتی بال در ایالت ایندیانا 
دکتری در سال 1356(1977) موفق به اخذ درجه دکتری در رشته روانشناسی تربیتی، از دانشگاه ایالتی فلوریدا
یشان دارای سابقه تدریس در دانشگاه های آمریکا با سمت مربی رتبه اول هستند.
تالیفات : روانشناسی اجتماعی،نگرش و تغییر نگرش و..

دکتر  بهروز بيرشك
 متولد فروردين۱۳۲۷- تهران
فارغ التحصيل دانشگاه ملى
فوق ليسانس روانشناسى مشاوره - ۱۳۵۳ از دانشكده ايلينوى آمريكا
اخذ مدرك دكترى - ۱۳۵۷ از دانشكده ايلينوى
عضو هيأت علمى دانشگاه علوم پزشكى ايران
فعاليت در انستيتو روانپزشكى تهران
راه اندازى بيمارستان روانى حضرت زهرا (س)
دكتر سيمين حسينيان
متولد  : ۱۳۳۱
مرتبه علمي: استادتمام دانشگاه الزهرا
تحصيلات: دكتري
گروه آموزشي:مشاوره
محل تولد: تهران
دكتراي مشاوره ،كاليفرنيا-لس آنجلس آمريكا
كارشناسي ارشد مشاوره، كاليفرنيا-لس آنجلس آمريكا
كارشناسي مشاوره ،؛دانشگاه تهران -ايران
دکترشکوه نوابى نژاد
- متولد ۱۳۲۵
- لیسانس زبان و ادبیات انگلیسى
- فوق لیسانس مشاوره [دانشگاه آمریکایى بیروت]
- اخذ مدرک دکترى [دانشگاه ایالتى نبراسکا] رشته روانشناسى مشاوره
- استاد تمام گروه مشاوره دانشگاه تربیت معلم
- مدیر گروه مشاوره همان دانشگاه 
- عضو هیأت امناى دانشگاه 
زندگینامه بزرگان روان شناسی / مشاور نیوز
دکتر محمود گلزاری
 سال تولد : ۱۳۲۸ 
محل تولد :  شهر سیرجان در استان کرمان 
تحصیلات:
کارشناسی: رشته روان شناسی بالینی، دانشگاه علامه طباطبایی
کارشناسی‌ارشد: رشته روان شناسی بالینی انستیتو روانپزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران
پایان نامه: ساخت و اعتبار یابی مقیاس افسردگی کودکان (CDS). 
دکتری: روان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی
معرفی بزرگان روان شناسی و مشاوره / مشاور نیوز

دکتر علی دلاور 
در سال 1320
محل تولد : خرم آباد 
در سال 1358مدرک دکتری خود را در دانشگاه ایالتی فلوریدا در رشته روش‌های تحقیق و آمار اخذ نمودند
 مرتبه علمی : استادی
 تعداد 137 عنوان مقاله در سمینارهای علمی داخلی و خارجی ارائه و تعداد 19 عنوان کتاب نیز ترجمه و تالیف نموده‌اند.
دکتر  علی محمد  نظری
مرتبه علمی:دانشیار( گروه مشاوره و راهنمایی دانشگاه خوارزمی )
آدرس پست الکترونيک:[email protected]
صفحه اينترنت شخصی:http://cvs.khu.ac.ir/fa/nazari.htm
سوابق تحصیلی
دکتری:  مشاوره خانواده
کارشناسی ارشد:مشاوره و راهنمایی 
کارشناسی:مشاوره و راهنمایی 

صاحب كرسي استادي گروه مشاوره و راهنمايي دانشگاه خوارزمی (تربيت معلم سابق )

در سال 1324 در يك خانواده روحاني در شهر مشهد متولد شدم. تحصيلات ابتدايي و متوسطه خود را در زادگاهم به پايان رساندم و در سال 1346 در دانشسراي عالي به تحصيل در رشته مشاوره و راهنمايي مشغول شدم. اولين كتاب خود را در سال 1349 در حالي كه دانشجوي سال سوم دوره كارشناسي بودم با نام مشاوره در چاپ رساندم. در سال 1350 در وزارت آموزش و پرورش با سمت «مشاور راهنمايي تحصيلي» مشغول خدمت شدم. تحصيلات كارشناسي ارشد خود را در رشته مشاوره در سال 1351 در دانشگاه تهران شروع كردم. در سال 1351 1352 با همسرم خانم دكتر ستيلا علاقبند ازدواج كردم. ثمره اين ازدواج سه فرزند با نام‌هاي سعيد، سميه و آزاده است. فرزندانم به ترتيب در رشته‌هاي كامپيوتر، الكترونيك و كامپيوتر تحصيل كرده‌اند.

اطلاعات شخصي:
1- نام و نام خانوادگي: حسن­ پاشا شريفي
2- تاريخ تولد: 1312        
3- محل تولد: سُنقُر (کرمانشاه)
4- گروه آموزشي:روان­شناسي
5- دانشگاه: دانشگاه آزاد اسلامي
6- مرتبة علمي: دانشيار
7- ايميل:[email protected]
سوابق تحصيلي:
1- اخذ مدرک ديپلم از دانشسراي مقدماتي کرمانشاه در سال 1332
2- اخذ ديپلم ششم متوسطه در رشتة ادبيات به صورت داوطلبانه در سال 1334
3- کسب ليسانس علوم تربيتي در دانش­سراي عالي در سال1341 در تهران
4- کسب فوق ليسانس مشاوره و راهنمايي از دانشگاه تربيت معلم تهران در سال 1348
5- دکتراي روان شناسي در دانشگاه علوم و تحقيقات تهران در سال 1368
نظر سنجی
از نظر شما کدام بخش از مطالب سایت مفید و کاربردی تر هستند ؟
نمایش نتایج