ورود | عضویت

** تمامی کالا و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است **

پایگاه خبری مشاورنیوز

جدیدترین اخبار، مقالات، همایش و کارگاه های مشاوره و روان شناسی در ایران

MOSHAVERNEWS PSYCHOLOGY & ADVISING NEWS

بیندیشید و ثروتمند شوید
عکس جلد کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید
  • نویسنده: ناپلئون هیل
  • مترجم: تکتم سعیدنیا
  • ناشر: انتشارات معیار علم
  • معرفی کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

    در کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید به قلم ناپلئون هیل، سیزده گام به‌ سوی ثروت توصیف‌ شده‌ است. این سیزده گام کوتاه‌ترین فلسفه قابل‌ اعتماد برای پیشرفت و موفقیت را ارائه می‌دهند.

    پیش از آغاز مطالعه کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید (Think and Grow Rich) لازم است بدانید که این کتاب برای سرگرمی نوشته ‌نشده و با مطالعه آن از مطالب ارزشمند بسیاری بهره خواهید برد. محتویات این کتاب را طی یک هفته یا یک ماه نمی‌توان به خوبی درک کرد بلکه باید مرتب آن را مرور کرد.

    ناپلئون هیل (Napoleon Hill) در هر یک از فصل‌های این کتاب نگاه کوتاهی به رمز و راز پول‌سازی و کسب درآمد داشته است. رمز و رازی که ثروت بسیاری را برای بیش از پانصد مرد به همراه داشته و هیل نیز آن‌ها را از سال‌ها پیش به ‌دقت مورد تحلیل و بررسی قرار داده است.

    بعد از اینکه دکتر میلر ریس هاچیسون که در سطح ملی به مهندس مشاور و همکار دیرینه توماس ادیسون معروف است این کتاب را به طور کامل خواند گفت:

    «این کتاب یک رمان نیست؛ بلکه یک کتاب درسی درباره موفقیت و پیشرفت انسان است و مستقیماً از تجربه‌های صدها مرد موفق آمریکایی نشئت گرفته است. این کتاب باید مطالعه و درک شود و روی آن تفکر و تعمق صورت گیرد. هر شب، فقط باید یک ‌فصل خوانده شود. خواننده باید زیر جملاتی که بیشترین تأثیر را روی او می‌گذارند خط بکشد؛ سپس به‌ خطوط مشخص‌شده برگردد و دوباره آن‌ها را بخواند.»

    بعد از خواندن این داستان می‌فهمید در شرف دست‌ یافتن به یک فلسفه‌ هستید؛ فلسفه‌ای که می‌تواند به ثروتی مادی تبدیل شود یا به‌ راحتی به شما آرامش‌خاطر، درک‌ و فهم و توازن معنوی ‌بدهد.

    نویسنده از طریق تجزیه‌ و تحلیل شخصی صدها مرد موفق دریافته که همگی آن‌ها به‌ کمک آنچه معمولاً کنفرانس و گردهمایی نامیده می‌شود تبادل‌ نظرها را دنبال می‌کردند. وقتی مشکلی داشتند که باید برطرف می‌شد، کنار هم می‌نشستند، آزادانه صحبت می‌کردند و از نظرات مشترک و هم‌زمانشان طرحی متناسب با هدفشان پیدا می‌کردند؛ مثل بقیه کسانی که با موفقیت آن را انجام دادند.

    در این جلد از کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، سیزده اصلِ کسب درآمد و پول‌سازی را خواهید یافت. این اصول برای هر فردی که پول کافی برای تضمین استقلال مالی‌اش جمع می‌کند مهم و لازم است. در تحقیقی که قبل از نوشتن این کتاب جمع‌آوری شده، نشان داده شد پژوهشی که به بیش از 25 سال تلاش مستمر می‌پردازد، نمی‌تواند به بهای کمتر از ده‌ میلیون دلار تکثیر شود. به‌ علاوه دانش و معلومات موجود در این کتاب هرگز و به هیچ قیمتی تکثیر شدنی نیست؛ چون بیش از نیمی از پانصد مردی که در تهیه این اطلاعات کوشیده‌اند، در این دنیا نیستند.

    پول و مادیات برای آزادی جسم و ذهن لازم‌اند؛ اما بعضی افراد هستند که احساس می‌کنند بزرگ‌ترین ثروتمندان را می‌توان فقط با دوستی‌های ماندگار، روابط خانوادگی هماهنگ، همدلی، تفاهم بین همکاری‌های تجاری و توازن و هماهنگی درونیات ارزیابی کرد. در این صورت آرامش‌خاطری به فرد می‌دهد که فقط با ارزش‌های معنوی قیاس شدنی است!

    تمام کسانی که این فلسفه را می‌خوانند، درک می‌کنند و آن را به کار می‌گیرند، آمادگی بهتری برای کسب لذت رتبه‌های بالاتری دارند که همیشه از طرف همه نادیده گرفته می‌شود مگر کسانی که آن را پذیرفته‌اند. پس وقتی خودتان را در معرض تأثیر این فلسفه قرار می‌دهید، آماده ‌باشید تا زندگی متغیری را تجربه کنید که می‌تواند به شما کمک کند؛ کمکی که نه‌تنها با شناخت و هماهنگی از مسیر زندگی‌تان عبور کنید بلکه خودتان را برای اندوختن ثروت‌های مادی فراوان آماده کنید.

    آنچه ناپلئون هیل در این کتاب در اختیار شما قرار می‌دهد:

    - او شرح می‌دهد چه ‌کاری و چگونه باید انجام شود.
    - دستورات کاملی برای نحوه فروش خدمات شخصی‌تان ارائه می‌دهد.
    - سیستم کاملی از خودکاوی به شما می‌دهد که به راحتی آشکار خواهد کرد درگذشته چه چیزی بین شما و «پول کلان» بوده است.
    - فرمول معروف پیشرفت و موفقیت شخصی اندرو کارنگی را توصیف می‌کند؛ فرمولی که با آن، صدها میلیون دلار برای خود جمع‌آوری کرد و تقریباً بیست مرد میلیونری را ساخت که رازش را به آن‌ها آموخته بود.

    قدردانی برخی از رهبران بزرگ و برجسته آمریکایی از نویسنده:

    - برتری فلسفه قانون موفقیت، معادل سیاست بیمه در قبال ورشکستگی است. (ساموئل گامپرز)
    - می‌دانم که سیزده اصل اساسی موفقیت شما درست و معقول هستند؛ چون بیش از سی ‌سال است که از آن‌ها در تجارتم استفاده کرده‌ام. (جان وانامیکر)
    - هر موفقیتی که به دست آورده‌ام، به سیزده اصل اساسی قانون موفقیت شما مدیون هستم. من معتقدم افتخار این را دارم که اولین دانشجوی شما بوده‌ام. (دبلیو. ام. ریگلی، جی‌آر)
    - می‌دانم شما با قانون موفقیت‌تان یک دنیا خوبی انجام داده‌اید. من به ارزش پولی این آموزش اهمیت نمی‌دهم؛ چون صفاتی را به دانشجو می‌دهد که با پول مقایسه شدنی نیست. (جورج ایستمن)

    ناپلئون هیل را بیشتر بشناسیم:

    ناپلئون هیل (Napoleon Hill) در 26 اکتبر 1883 در ویرجینیای آمریکا دیده به جهان گشود. او از جمله پیشگامان سبک مدرن ادبیات موفقیت فردی در جهان محسوب می‌شود. ناپلئون هیل در سن سیزده سالگی به عنوان خبرنگار در روزنامه ویرجینا مشغول به کار شد و نام مستعار گزارشگر کوهستان را برای خود انتخاب کرد.

    با توجه به استعداد بی‌نظیری که ناپلئون در نویسندگی داشت، توسط سردبیر روزنامه برای سرپرستی مصاحبه با افراد مهم و معروف برگزیده شد. وی با افرادی مانند الکساندر گراهام بل، توماس ادیسون، ویلیام جنینگ برایان و هنری فورد مصاحبه کرد و با زیرکی و دقتی که داشت، راز و رمز موفقیت این شخصیت‌های بزرگ را به دست آورده و آن‌ها را یادداشت می‌نمود.

    او بر اساس یادداشت‌هایی که از این مصاحبه‌ها داشت توانست کتابی به نام قوانین موفقیت در سال 1928 به انتشار برساند که استقبال زیادی از آن شد. او برای مدت یک سال سردبیر مجله قوانین طلایی هیل بود و کتابی در زمینه راهیابی به موفقیت در سال 1930 نوشت و طی این مدت موفقیت بسیاری به دست آورد که از سال 1933 تا 1935 به عنوان مشاور فرانکلین روزولت رئیس‌جمهور آمریکا مشغول به فعالیت شد.

    در بخشی از کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید می‌خوانیم:

    هر انسان به خاطر افکار حاکمی که اجازه می‌دهد ذهنش را اشغال کنند همان کسی است که واقعاً هست. افکاری که انسان عمداً در ذهنش می‌گذارد و تشویقشان می‌کند و احساسات دیگری را با آن ادغام می‌کند، نیروهای انگیزه‌بخشی می‌سازند؛ نیروهایی که هر حرکت، عمل و کردار او را کنترل و هدایت می‌کنند.

    اکنون توصیفی از یک حقیقت قابل توجه به ذهن می‌رسد و آن اینکه افکاری که با هر یک از احساسات و عواطف ادغام می‌شود نیروی «مغناطیسی» می‌سازند که افکار مشابه یا مربوط دیگری را از ارتعاشات فضا جذب می‌کنند. بنابراین، ممکن است یک فکر «مغناطیسی شده» با احساس، با بذری مقایسه شود که وقتی در خاک حاصلخیز کاشته می‌شود، جوانه می‌زند و رشد می‌کند و بارها و بارها تکثیر می‌شود؛ اینگونه یک بذر کوچک اصلی به میلیون‌ها بذر بی‌شمار از همان نوع تبدیل شود.

    فضا یک توده کیهانی بزرگ از نیروهای دائمی ارتعاش است که از دو ارتعاش ساخته ‌شده است؛ مخرب و سازنده. فضا همیشه ناقل ارتعاشات ترس، فقر، بیماری، شکست، مصیبت و ارتعاشات کامیابی، سلامتی، موفقیت و شادی است. همان ‌طور که مطمئناً ناقل صدها صدای تنظیم موسیقی و صدها صدای انسان است که از این طریق شناسایی می‌شوند.

    همیشه ذهن انسان از منبع بزرگ فضا ارتعاشاتی را جذب می‌کند که با ارتعاش حاکم بر خود ذهن هماهنگ و سازگار هستند. هر فکر، نظر، طرح یا هدفی که فرد در ذهنش نگه می‌دارد، گروهی از «وابسته‌هایش» را از ارتعاشات فضا جذب می‌کند؛ سپس این وابسته‌ها را به قدرت خودش اضافه می‌کند و بزرگ می‌شود تا حاکمی انگیزه‌بخش شود و بر ذهن فردی که در آن جای گرفته غلبه یابد.

    فهرست مطالب کتاب

    پیشگفتار
    قدردانی از نویسنده
    پیشگفتار ناشر
    پیشگفتار نویسنده
    بخش اول: مقدمه
    سه قدم تا طلا
    یک درس پنجاه سنتی درباره پشتکار
    بخش دوم: آرزو
    نقطه شروع تمام موفقیت‌ها
    گام اول به سوی ثروت
    بخش سوم: ایمان
    تجسم و باور دستیابی به میل شدید
    گام دوم به سوی ثروت
    چگونه ایمان را گسترش دهیم
    قاعده اعتماد‌ به نفس
    بخش چهارم: خودتلقینی
    محیطی برای تأثیر بر ذهن نیمه‌هشیار
    گام سوم به سوی ثروت
    خلاصه دستورات
    بخش پنجم: دانش تخصصی
    تجربه‌ها یا مشاهدات شخصی
    گام چهارم به‌سوی ثروت
    متخصصانی که بیشتر درخواست می‌شوند
    طرح پیشنهادی کارآموزی
    بخش ششم: قدرت تخیل
    کارگاه ذهن
    گام پنجم به‌سوی ثروت
    دو نوع قدرت تخیل
    چگونه از قدرت تخیل استفاده عملی کنیم
    کتری سحرآمیز
    بخش هفتم: برنامه ریزی سازمان یافته
    تبلور میل شدید در عمل
    گام ششم به‌سوی ثروت
    برنامه‌ریزی فروش خدمات
    ویژگی‌های مهم یک رهبر
    ده علت اصلی شکست در رهبری
    اطلاعات تهیه‌شده در یک «خلاصه» کتبی
    خلاصه شایستگی‌ها
    چگونه به همان موقعیت شغلی دست یابید که تمایل دارید
    شیوه جدید عرضه خدمات
    رتبه‌بندی «QQS» شما چیست؟
    ارزش سرمایه خدمات شما
    30 علت اصلی شکست
    وضعیت خودتان را ارزیابی کنید
    بیست‌و‌هشت پرسشی که باید پاسخ دهید
    پرسشنامه خودکاوی برای ارزیابی شخصی
    کجا و چگونه می‌توان فرصت‌هایی برای ثروت‌اندوزی پیدا کرد
    بخش هشتم: اراده کردن
    تسلط بر تعلل
    گام هفتم به‌سوی ثروت
    آزادی یا مرگ با یک تصمیم
    بخش نهم: پایداری
    گام هشتم به‌سوی ثروت
    علائم پشتکارنداشتن
    چگونه پشتکار را توسعه دهیم
    آخرین پیامبر بزرگ
    خلاصه‌ای از توماس شگرو
    بخش دهم: قدرت خرد جمعی
    نیروی محرک و مشوق
    گام نهم به‌سوی ثروت
    کسب قدرت از راه «مغز متفکر»
    بخش یازدهم: راز ارتقا نیروی جنسی
    تغییر ماهیت
    گام دهم به‌سوی ثروت
    ده محرک ذهن
    «نبوغ» به‌واسطه حس ششم توسعه می‌یابد
    بخش دوازدهم: ذهن ناخودآگاه
    پیوند اتصال
    گام یازدهم به‌سوی ثروت
    هفت احساس مثبت اصلی
    بخش سیزدهم: مغز
    ایستگاه فرستنده و گیرنده برای فکر
    گام دوازدهم به‌سوی ثروت
    بزرگ‌ترین نیروها «نامحسوس» هستند
    داستان شگفت‌انگیز مغز
    بخش چهاردهم: حس ششم
    دری برای معبد خردمندی
    گام سیزدهم به‌سوی ثروت
    شخصیت‌سازی به‌کمک خودتلقینی
    ایمان در مقابل ترس!
    چگونه بر شش روح ترس غلبه کنیم
    شش ترس اصلی
    ترس از فقر
    علائم ترس از فقر
    پول حرف می‌زند!
    ترس از انتقاد
    علائم ترس از انتقاد
    ترس از بیماری
    علائم ترس از بیماری
    ترس ازدست‌دادن عشق
    علائم ترس ازدست‌دادن عشق
    ترس از پیری
    علائم ترس از پیری
    ترس از مرگ
    علائم ترس از مرگ
    نگرانی انسان قدیم
    بخش پانزدهم: کاراگاه شیطان
    کارگاه شیطان
    هفتمین ترس اصلی
    چطور از خودتان در مقابل اثرات منفی محافظت کنید
    سؤالات آزمون خودکاوی
    «پنجاه‌وهفت» بهانه معروف
    با اگرهای انسان قدیم

    مشخصات کتاب الکترونیک

    نام کتاب کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید
    نویسنده ناپلئون هیل
    مترجم تکتم سعیدنیا
    ناشر چاپی انتشارات معیار علم
    سال انتشار ۱۳۹۸
    تعداد صفحات 320
    موضوع کتاب کتاب موفقیت و خودسازی
آشنایی با روان شناسان
دکتر کیانوش زهراکار
دکترای تخصصی مشاوره
 
عضو هیئت علمی دانشگاه  خوارزمی تهران
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه خوارزمی در سال ۱۳۹۲
 
پژوهشگر برتر منتخب استان تهران در سال ۱۳۸۸
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه آزاد اسلامشهر در سال ۱۳۸۷
 
پژوهشگر برتر منتخب استان لُرستان در سال ۱۳۸۳
 
دانشجوی برتر منتخب دوره دکتری در سال ۱۳۸۲
 
استاد راهنما و مشاور بیش از 100 پایان نامه تحصیلات تکمیلی
 
 
دکتر امیرهوشنگ مهریار
-سال تولد: 1315 
رتبه علمي: استاد
تحصيلات:  Ph.D ـ روانشناسي ـ لندن ـ (1344) 1965
1. دانشگاه شيراز، شيراز ـ پژوهشي/ آموزشي/ اجرايي ـ رئيس مركز جمعيت‌شناسي، سرپرستي
2. دانشگاه هاروارد، دانشكده پزشكي بوستون ـ پژوهشي ـ Post-Doctoral
3. دانشگاه پنسيلوانيا، فيلادلفيا ـ پژوهشي/ آموزشي ـ استاد مدعو
4. سازمان بهداشت جهاني ـ پژوهشي ـ مشاور علمي
5. مؤسسه عالي پژوهش در برنامه‌ريزي ‌و توسعه تهران ـ پژوهشي/آموزشي/ اجرايي ـ استاد ـ رئيس گروه
 
 دكتر حمزه گنجی
متولد : دوم فروردين‌ماه سال 1321 در هادي‌شهر از بخشهاي شهرستان مرند ب
کارشناسی :رشته زبان فرانسه 1344
کارشناسی ارشد: دانشگاه تهران  رشته علوم تربیتی
دکتری   : 1351  دانشگاه مون پلیه (فرانسه)
 دکتر محمود ساعتچی

1-ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1344.
2-ليسانس نظامي از دانشكده پياده نظام ارتش (شيراز) در سال 1345.
3-فوق ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1347.
4- دكتراي (Ph.D.) روانشناسي از دانشگاه اله آباد (Allahabad University) هندوستان در سال 1353.
5- طي دوره تخصصي راهبردها، فنون و روش هاي عملي كاربردي روانشناسي در برگزاري دوره هاي آموزش مديريت عالي در كالج هنلي (Henly)، انگلستان (لندن) در سال 1357.
پروفسور سعید شاملو،( بنیان گذار روانشناسی بالینی ایران)
متولد : سال 1308 در ملایر
کارشناسی : دانشگاه جورج واشنگتن
کارشناسی ارشد:  دانشگاه ایالتی واشنگتن
دکتری   :  دانشگاه ایلی نویز در رشته روان نشاسی بالینی 
فوق دکتری  : دانشگاه ایلی نویز در رشته رواندرمانی
 دکتر یوسف کریمی

سال تولد : 1323 
محل تولد : قزوین 
کارشناسی آموزش ابتدائی از دانشگاه ابوریحان بیرونی سابق
کارشناسی ارشد  در رشته روانشناسی تربیتی در سال 1353(1974) از دانشگاه ایالتی بال در ایالت ایندیانا 
دکتری در سال 1356(1977) موفق به اخذ درجه دکتری در رشته روانشناسی تربیتی، از دانشگاه ایالتی فلوریدا
یشان دارای سابقه تدریس در دانشگاه های آمریکا با سمت مربی رتبه اول هستند.
تالیفات : روانشناسی اجتماعی،نگرش و تغییر نگرش و..

دکتر  بهروز بيرشك
 متولد فروردين۱۳۲۷- تهران
فارغ التحصيل دانشگاه ملى
فوق ليسانس روانشناسى مشاوره - ۱۳۵۳ از دانشكده ايلينوى آمريكا
اخذ مدرك دكترى - ۱۳۵۷ از دانشكده ايلينوى
عضو هيأت علمى دانشگاه علوم پزشكى ايران
فعاليت در انستيتو روانپزشكى تهران
راه اندازى بيمارستان روانى حضرت زهرا (س)
دكتر سيمين حسينيان
متولد  : ۱۳۳۱
مرتبه علمي: استادتمام دانشگاه الزهرا
تحصيلات: دكتري
گروه آموزشي:مشاوره
محل تولد: تهران
دكتراي مشاوره ،كاليفرنيا-لس آنجلس آمريكا
كارشناسي ارشد مشاوره، كاليفرنيا-لس آنجلس آمريكا
كارشناسي مشاوره ،؛دانشگاه تهران -ايران
دکترشکوه نوابى نژاد
- متولد ۱۳۲۵
- لیسانس زبان و ادبیات انگلیسى
- فوق لیسانس مشاوره [دانشگاه آمریکایى بیروت]
- اخذ مدرک دکترى [دانشگاه ایالتى نبراسکا] رشته روانشناسى مشاوره
- استاد تمام گروه مشاوره دانشگاه تربیت معلم
- مدیر گروه مشاوره همان دانشگاه 
- عضو هیأت امناى دانشگاه 
زندگینامه بزرگان روان شناسی / مشاور نیوز
دکتر محمود گلزاری
 سال تولد : ۱۳۲۸ 
محل تولد :  شهر سیرجان در استان کرمان 
تحصیلات:
کارشناسی: رشته روان شناسی بالینی، دانشگاه علامه طباطبایی
کارشناسی‌ارشد: رشته روان شناسی بالینی انستیتو روانپزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران
پایان نامه: ساخت و اعتبار یابی مقیاس افسردگی کودکان (CDS). 
دکتری: روان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی
معرفی بزرگان روان شناسی و مشاوره / مشاور نیوز

دکتر علی دلاور 
در سال 1320
محل تولد : خرم آباد 
در سال 1358مدرک دکتری خود را در دانشگاه ایالتی فلوریدا در رشته روش‌های تحقیق و آمار اخذ نمودند
 مرتبه علمی : استادی
 تعداد 137 عنوان مقاله در سمینارهای علمی داخلی و خارجی ارائه و تعداد 19 عنوان کتاب نیز ترجمه و تالیف نموده‌اند.
دکتر  علی محمد  نظری
مرتبه علمی:دانشیار( گروه مشاوره و راهنمایی دانشگاه خوارزمی )
آدرس پست الکترونيک:[email protected]
صفحه اينترنت شخصی:http://cvs.khu.ac.ir/fa/nazari.htm
سوابق تحصیلی
دکتری:  مشاوره خانواده
کارشناسی ارشد:مشاوره و راهنمایی 
کارشناسی:مشاوره و راهنمایی 

صاحب كرسي استادي گروه مشاوره و راهنمايي دانشگاه خوارزمی (تربيت معلم سابق )

در سال 1324 در يك خانواده روحاني در شهر مشهد متولد شدم. تحصيلات ابتدايي و متوسطه خود را در زادگاهم به پايان رساندم و در سال 1346 در دانشسراي عالي به تحصيل در رشته مشاوره و راهنمايي مشغول شدم. اولين كتاب خود را در سال 1349 در حالي كه دانشجوي سال سوم دوره كارشناسي بودم با نام مشاوره در چاپ رساندم. در سال 1350 در وزارت آموزش و پرورش با سمت «مشاور راهنمايي تحصيلي» مشغول خدمت شدم. تحصيلات كارشناسي ارشد خود را در رشته مشاوره در سال 1351 در دانشگاه تهران شروع كردم. در سال 1351 1352 با همسرم خانم دكتر ستيلا علاقبند ازدواج كردم. ثمره اين ازدواج سه فرزند با نام‌هاي سعيد، سميه و آزاده است. فرزندانم به ترتيب در رشته‌هاي كامپيوتر، الكترونيك و كامپيوتر تحصيل كرده‌اند.

اطلاعات شخصي:
1- نام و نام خانوادگي: حسن­ پاشا شريفي
2- تاريخ تولد: 1312        
3- محل تولد: سُنقُر (کرمانشاه)
4- گروه آموزشي:روان­شناسي
5- دانشگاه: دانشگاه آزاد اسلامي
6- مرتبة علمي: دانشيار
7- ايميل:[email protected]
سوابق تحصيلي:
1- اخذ مدرک ديپلم از دانشسراي مقدماتي کرمانشاه در سال 1332
2- اخذ ديپلم ششم متوسطه در رشتة ادبيات به صورت داوطلبانه در سال 1334
3- کسب ليسانس علوم تربيتي در دانش­سراي عالي در سال1341 در تهران
4- کسب فوق ليسانس مشاوره و راهنمايي از دانشگاه تربيت معلم تهران در سال 1348
5- دکتراي روان شناسي در دانشگاه علوم و تحقيقات تهران در سال 1368
نظر سنجی
از نظر شما کدام بخش از مطالب سایت مفید و کاربردی تر هستند ؟
نمایش نتایج