ورود | عضویت

** تمامی کالا و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است **

پایگاه خبری مشاورنیوز

جدیدترین اخبار، مقالات، همایش و کارگاه های مشاوره و روان شناسی در ایران

MOSHAVERNEWS PSYCHOLOGY & ADVISING NEWS

مرکز مشاوره دانشگاه شریف افتتاح شد

به گزارش مشاور نیوز به نقل از خبرگزاری تهران - ایرنا :

مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانشگاه صنعتی شریف با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

به نقل از خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا ، مراسم افتتاح رسمی مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه صنعتی شریف دوشنبه با حضور محمدعلی زلفی گل و مسوولان دانشگاه در سالن جابر برگزار شد. این مرکز با هدف بهبود و ارتقای سلامت روان دانشجویان ساماندهی و افتتاح شد.

ارائه گزارش وضعیت فعلی مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی، تقدیر از بنیاد حامیان به عنوان حامی سلامت روان دانشگاه شریف که بازسازی محل جدید مرکز را به عهده داشتند و تقدیر از درمانگران برتر مرکز مشاوره بخش‌هایی از مراسم افتتاحیه این مرکز بود.

در این مراسم  زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تشکر از بانیان و حامیان این اتفاق خوب و این اقدام خیرخواهانه طی سخنانی خطاب به حامیان گفت: خوشا به حال پدران و مادرانی که چنین فرزندانی را در دامن خود پرورش داده‌اند. فرزندانی که با دست سخاوتمندشان از داشته‌های خویش برای جامعه و مردم هزینه می‌کنند.

وی ادامه داد: چنین حرکات ارزشمندی برای آموزش عالی یک فرهنگ شایسته را تسریع می‌کند و این بزرگترین سرمایه هر جامعه است.

وزیر علوم از توجه ویژه خود نسبت به خیرین و حامیان سخن گفت و در پایان برای آنان آرزوی خیر و برکت روزافزون کرد.

رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف هم گفت: اتفاق مهمی در بخش سلامت روان افتاده است. از بانیان و حامیان و مسوولین تلاشگر در رقم خوردن این اتفاق تشکر می‌کنم و آرزوی توفیق این مرکز را دارم. امیدوارم مطابق با ساختمان این مرکز که با استانداردهای روز در دنیا تجهیز شده است، این مرکز با استفاده از بهترین مشاوران و متخصصان با بهترین فرآیند به مسیر خود ادامه دهد و "مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه صنعتی شریف" تبدیل به بهترین مرکز مشاوره در کشور شود.

دکتر مهدیه برزگر رئیس مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه صنعتی شریف طی سخنانی گفت: امروز روز افتتاحیه مرکزی است که به دست یک تیم مهرورز و توسط حامیان و خیرین همیشه همراه با دانشگاه شریف ساخته شده است.

وی افزود: امیدوارم در تمامی دانشگاه‌های کشور مراکز مشاوره با تجهیزات و ساختمان‌هایی وجود داشته باشد که در شان دانشجویان که سرمایه‌های انسانی و اجتماعی کشور هستند باشد و خوشحالم که این آرزو بدین شکل در دانشگاه شریف محقق شد.

رئیس مرکز مشاوره و سبک زندگی در ادامه از حامیان و خیرین و همچنین مسوولان دانشگاه تشکر کرد و گفت: پیام مهر شما را دریافت کردیم و هر روزی که وارد این مرکز شویم این پیام برای ما تداعی خواهد شد. شما فراتر از ساختمان، کار بزرگتری انجام دادید، بذر امیدی در دل‌ها کاشتید و آرامش را در دل انسان‌ها زنده کردید. امیدوارم شاکر و قدردان این محبت با بهترین شکل ممکن باشیم. من و همکارانم متعهد می‌شویم با جان و دل پاسخگوی این دین باشیم و هر آنجه در توان داریم برای بارور کردن این نهال به کار بگیریم و بتوانیم در تکثیر این الگو در کشور نقشی مهم ایفا کنیم، تا خیرین حوزه سلامت و روان برای ادامه این امر خیرخواهانه انگیزه بگیرند، امیدارم بتوانیم به بهترین نحو از این مرکز بازسازی و تجهیز شده بهره‌مند شویم.

 ابوالحسنی معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف هم گفت: همه ما به فکر پیشرفت ایران عزیزمان هستیم و این محقق نمی‌شود مگر با پیشرفت و سلامت سرمایه‌های انسانی کشور، در دانشگاه صنعتی شریف بهترین‌ها تحصیل می‌کنند و باید برای بهترین‌ها بهترین شرایط را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای خدمات مرکز مشاوره گفت: این ایده از یکسال گذشته ایجاد شد و حمایت معاونت وقت اداری و مالی دانشگاه و دکتر یعقوبی رئیس پیشین مرکز مشاوره همچنین حمایت حامیان و خیرین، این اتفاق خوب محقق شد.

وی افزود: از زمان آغاز ریاست دکتر جلیلی توانستیم میزان و کمیت خدمات مرکز را ارتقا دهیم آنچه امروز می‌بینیم ناشی از یک حرکت جمعی و همدلی است.

عاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: در اینجا تاکید می‌کنم ساختمان مرکز را فراهم کردیم برای یک مجموعه‌ای که لیاقت این ارتقا را داشته است. این پیله و فضای کاربردی جوابگو نبود مانع ارائه خدماتِ در خور دانشجو بود باید این ارتقا اتفاق می‌افتاد. این تغییر را با کمک حامیان و خیرین آغاز کردیم و به بهترین نحو به ثمر رساندیم. امیدوارم این فضای همدلی ادامه پیدا کند.

ابوالحسنی افزود: خوشحالیم که بنیاد حامیان را در کنار دانشگاه شریف داریم و این نشان دهنده این موضوع است که دانشگاه جایگاه خویش را پیدا کرده و افراد حامی به صورت خودجوش تمایل و رغبت به حمایت از این دانشگاه که سرمایه‌های کشور در آن تحصیل می کنند دارند. وی در پایان ضمن تشکر از مسئولین دانشگاه و حامیان و اشاره به پیشینه ساماندهی این پروژه ابراز امیدواری کرد که مرکز مشاوره هر روز با ارتقا و پیشرفت خود در ترازهای بالاتری قرار گیرد.

در ادامه مشایخی رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان و عضو هیات علمی دانشکده مدیریت اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: بسیار خرسندم که فضای جدید و در خور در دانشگاه صنعتی شریف به‌عنوان مرکز مشاوره و سبک زندگی ایجاد شده است. در تمام دانشگاه‌های مطرح دنیا این موضوع بسیار حائز اهمیت است. چرا که دانشجویان وقتی وارد محیط دانشگاه می‌شوند با مسائل روانی زیادی مواجه می‌شوند مسایلی از قبیل؛ چالش‌های موجود در کشور، دوری از خانواده در دوره دانشجویی، مشکلات خوابگاهی و تلاطم‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی موجود همچنین فشارهایی که در دوران جوانی بر روی دانشجویان وجود دارد و این موضوع موجب آسیب پذیری بیشتر آنها می‌شود، بطوری که در یک سال گذشته دانشجویان زیادی بنا به شرایط موجود به این مرکز مراجعه کرده و ابراز خستگی و افسردگی کرده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش مسوولین و حامیان و ایجاد ساختمان جدید مرکز مشاوره که مطابق با استانداردهای روز دنیا و با هدف ایجاد سلامت روحی و روانی برای دانشجویان راه اندازی شده است بتوان شرایطی فراهم کرد که با ارائه بهترین خدمات در این مرکز دانشجویان با روحیه‌ای شاداب به جامعه برگردند.

این استاد دانشگاه افزود: تحمل شرایط و فشارها برای دانشجویان شریف با توجه به اینکه یک دانشگاه رده بالا است کمی دشوارتر است و برای آرام شدن و برگشت به مسیر زندگی عادی خود نیاز به مشاوره‌های تخصصی دارند. ساختمان و فضای قبلی این مرکز بسیار نامناسب بود. با کمک بنیاد حامیان و مسئولین دانشگاه توانستیم  فضایی جدید مهیا کنیم تا با ایجاد ترکیبی مناسب از افراد متخصص و فضایی مناسب، نگاه دانشجویان به زندگی را تغییر دهیم تا بتوانند با استفاده از این ظرفیت با چالش‌های خود در زندگی به بهترین نحو مواجه شوند.

مشایخی به برخی از عملکردهای بنیاد حامیان دانشگاه صنعتی شریف اشاره و تاکید کرد کمک‌های این بنیاد در سه سال اخیر سیر صعودی داشته است.  

وی یادآور شد: دانشگاه صنعتی شریف با وجود پیشینه طولانی و دستاوردهای ارزشمند علمی و پژوهشی و الگوساز بودن با بالاترین اعتبار علمی کشور یک دانشگاه سرآمد در کشور است. در همین راستا بنیاد حامیان برای همیاری و ارتقای همه جانبه این دانشگاه با حضور جمعی از نیکوکاران به منظور جلب حمایت سایر نیکوکاران و برطرف کردن دغدغه‌های توسعه علم و فناوری در کشور ایجاد شد. این بنیاد از شهریور ۱۳۹۸ آغاز به کار کرد و هم اکنون این بنیاد با تدوین برنامه‌های منسجم و بررسی فرایندهای چگونگی جلب مشارکت‌های مردمی در حال فعالیت است.

به گفته رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان این بنیاد؛ بازسازی مرکز مشاوره، احداث پارکینگ، نوسازی خوابگاه‌ها و تجهیز ساختمان کلاس‌ها، حمایت از دانشجویان از طریق بورسیه توسط شرکت‌های صنعتی، بورسیه دانشجویان ممتاز، کمک هزینه تحصیلی دانشجویان، تامین تجهیزات الکترونیکی و تامین هزینه‌های دارویی برخی از دانشجویان و ... از جمله خدماتی بوده که این بنیاد تا به امروز انجام داده است.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر علوم و رئیس دانشگاه صنعی شریف از نمایندگان حامیان و خیرین با اهدای تقدیرنامه قدردانی شد.

به گزارش دانشگان صنعتی شریف: مساحت ساختمان جدید مرکز مشاوره بیش از ۶۰۰ متر مربع بوده و دارای ۲۲ اتاق است. تعداد اتاق‌های روان درمانگری و روانپزشکی در ساختمان جدید ۱۰ اتاق است که ۳ برابر تعداد اتاق‌های مشابه در ساختمان قبلی است. در این مرکز امکان ارائه خدمات در ۳۶ شیفت مشاوره‌ای وجود دارد علاوه بر آن ارائه خدمات مشاوره تلفنی و پیشرفت تحصیلی و مددکاری این امکان به ۸۴ شیفت افزایش یافته است.

در ساختمان جدید کلیه مشاوره‌ها به دلیل افزایش فضای فیزیکی به صورت حضوری برگزار می‌شود. به گفته طراحان و معماران این پروژه تلاش بر این بوده است که دانشجویان با حضور در این فضا حس مثبت و اعتمادآفرین دریافت کنند و از حضور در این فضا لذت ببرند. ساختمان جدید مرکز مشاوره آراسته و پیراسته، آماده پذیرش دانشجویان شریفی است که دل در گرو این سرزمین دارند.

برگزاری جلسه هیات امنای دانشگاه

پس از افتتاح مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانشگاه صنعتی شریف، جلسه هیات امنای دانشگاه در دفتر ریاست با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، زلفی‌گل وزیر علوم و سعید سهراب‌پور، علی‌اکبر صالحی و محمدرضا عارف رئیسان پیشین دانشگاه برگزار شد.

براساس اعلام دانشگاه صنعتی شریف، امیرعلی سیف‌الدین مدیر آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه، محمد سلیمانی قائم‌مقام وزیر علوم سایر اعضای هیات‌ امنای دانشگاه شرکت کننده در جلسه بودند.

صعود ۴۷ پله‌ای دانشگاه شریف در رتبه‌بندی کیو اس

در این جلسه رئیس دانشگاه صنعتی شریف با ارائه گزارشی به بیان بخشی از کارنامه فعالیت این دانشگاه در پنج ماهه گذشته پرداخت.

وی در ابتدا به بیان عملکرد پژوهشی دانشگاه پرداخت و گفت: دریافت نشان عالی توسط دو استاد دانشگاه صنعتی شریف، انتخاب یک عضو هیئت علمی دانشگاه به عضویت آکادمی جهانی علوم، دریافت جایزه ابوریحان بیرونی توسط یکی از استادان این دانشگاه و تقدیر از دو دانش‌آموخته دانشگاه در جشنواره خوارزمی از جمله افتخارات اخیر دانشگاه در حوزه پژوهش است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود: انعقاد ۱۱۵ قرارداد ارتباط با صنعت به ارزش تقریبی ۱۱۸ میلیارد تومان، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت گل گهر، گلرنگ، شمس پاسارگاد و چندین مجموعه صنعتی بزرگ دیگر، برخی از اقدامات و دستاوردهای دانشگاه در حوزه ارتباط با صنعت است.

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود آماری از رشد تعداد ارجاعات به مقالات بین‌المللی دانشگاه شریف ارائه داد و در ادامه به مرور آخرین فعالیت‌های مهم پارک علم و فناوری دانشگاه پرداخت.

وی همچنین گفت: اصلاح مدل اجاره واحدهای فناور، معرفی ۳۲ محصول نوآور توسط شرکت‌های عضو پارک در هفتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی، پیگیری طرح سیمرغ فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، که نتیجه آن ایجاد یکصد شرکت دانش‌بنیان جدید خواهد بود، و توافق‌نامه سه‌جانبه با معاونت علمی ریاست جمهوری و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر از جمله اقدامات و فعالیت‌هایی است که در پارک علم و فناوری دانشگاه پیگیری و انجام شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در ادامه به بیان توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: قهرمانی در دومین دوره مسابقات بسکتبال سه نفره دانشجویان سراسر کشور، قهرمانی بانوان والیبالیست شریف در مسابقات کارکنان دانشگاه‌های منطقه ۱ ورزشی کشور، کسب مقام اول مسابقات جهانی «پتروکاپ» توسط یکی از تیم‌های دانشجویی دانشگاه و برگزاری ده‌ها رویداد فرهنگی از جمله افطاری بزرگ خانواده شریف با حضور ۳۰۰۰ نفر، تنها بخشی از فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی است که در دانشگاه شریف رقم خورده است.

جلیلی در بخش دیگری از گزارش خود به جایگاه دانشگاه صنعتی شریف در رتبه بندی‌های جهانی اشاره کرد و گفت:  صعود ۴۷ پله‌ای در رتبه‌بندی کیواس( QS۲۰۲۴ ) و کسب رتبه نخست کشوری و دستیابی به رتبه ۳۳۴ جهانی برای اولین بار در کشور، بازگشت به رتبه نخست در بین دانشگاه‌های کشور در رتبه‌بندی تایمز بعد از پنج سال، از جمله عناوینی است که دانشگاه در رتبه‌بندی‌های معتبر جهانی کسب کرده است.

وی همچنین، شرکت در ششمین اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه، میزبانی از وزیر صنعت، تجارت و توسعه‌ سرمایه‌گذاری عمان، سفیر نیکاراگوئه، سفیر جمهوری مالی، وزیر علوم و نوآوری ازبکستان، رئیس دانشگاه کازان روسیه، سفر به کشور عراق و دیدار با مسئولین برخی از دانشگاه‌های این کشور، برگزاری کنفرانس بین‌المللی انرژی‌ در تعامل با یکی از دانشگاه‌های مهم بین‌المللی را از جمله فعالیت‌های دانشگاه در حوزه روابط بین‌الملل دانست.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در ادامه سخنانش چالش‌های اصلی دانشگاه را مطرح و در این خصوص گفت: فرسودگی و ناایمن‌بودن آزمایشگاه‌ها، شیب منفی تمایل دانشمندان جوان کشور به عضویت در هیئت علمی دانشگاه، مشکلات بودجه‌ای، کمبود خوابگاه‌های دانشجویی، و معضل نگهداشت نیروی انسانی متخصص و کارآمد از جمله چالش‌ها و دغدغه‌های اصلی است که در دانشگاه شریف با آن مواجه هستیم.

جلیلی یادآور شد: اگر دولت بتواند در جهت حل معضلات دانشگاه گام‌های اساسی و موثری بردارد و موانع قانونی و تنگناهای مالی را رفع کند، این قول را خواهیم داد که شاهد ارتقاء سریع‌تر جایگاه دانشگاه صنعتی شریف و صعود چشمگیر این دانشگاه در رنکینگ‌های جهانی و کسب رتبه ۲ رقمی خواهیم بود.

براساس گزارش دانشگاه صنعتی شریف، در چهارمین نشست عادی از دوره پنجم هیات امنای این دانشگاه که با حضور تقریباً همه اعضا برگزار شد، ۳۰ بند در دستور جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که از مهم‌ترین موارد مطرح‌شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-           افزایش سقف پرداخت هزینه ثبت‌نام و شرکت اعضای هیئت علمی در همایش‌های معتبر بین‌المللی و سایر تعاملات بین‌المللی

-           افزایش سقف تسهیلات حمایتی فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی

-           اصلاح نمودار سازمانی دانشگاه صنعتی شریف

-           تعیین شهریه دانشجویان شهریه‌پرداز، مهمان و دانش‌پذیران تک‌درس و شهریه سنوات مازاد

-           تعیین شهریه دانشجویان بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف

-           بازسازی، راه‌اندازی و بهره‌برداری از استخر دانشگاه در قالب قرارداد BOT

-           اصلاح تبصره ۱ ماده ۵۵ آیین‌نامه اعضای غیر هیات علمی در خصوص اعطای مرخصی تشویقی

-           چهارچوب شاخص‌های سرآمدی فرهنگی اعضای هیات علمی

آشنایی با روان شناسان
دکتر کیانوش زهراکار
دکترای تخصصی مشاوره
 
عضو هیئت علمی دانشگاه  خوارزمی تهران
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه خوارزمی در سال ۱۳۹۲
 
پژوهشگر برتر منتخب استان تهران در سال ۱۳۸۸
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه آزاد اسلامشهر در سال ۱۳۸۷
 
پژوهشگر برتر منتخب استان لُرستان در سال ۱۳۸۳
 
دانشجوی برتر منتخب دوره دکتری در سال ۱۳۸۲
 
استاد راهنما و مشاور بیش از 100 پایان نامه تحصیلات تکمیلی
 
 
دکتر امیرهوشنگ مهریار
-سال تولد: 1315 
رتبه علمي: استاد
تحصيلات:  Ph.D ـ روانشناسي ـ لندن ـ (1344) 1965
1. دانشگاه شيراز، شيراز ـ پژوهشي/ آموزشي/ اجرايي ـ رئيس مركز جمعيت‌شناسي، سرپرستي
2. دانشگاه هاروارد، دانشكده پزشكي بوستون ـ پژوهشي ـ Post-Doctoral
3. دانشگاه پنسيلوانيا، فيلادلفيا ـ پژوهشي/ آموزشي ـ استاد مدعو
4. سازمان بهداشت جهاني ـ پژوهشي ـ مشاور علمي
5. مؤسسه عالي پژوهش در برنامه‌ريزي ‌و توسعه تهران ـ پژوهشي/آموزشي/ اجرايي ـ استاد ـ رئيس گروه
 
 دكتر حمزه گنجی
متولد : دوم فروردين‌ماه سال 1321 در هادي‌شهر از بخشهاي شهرستان مرند ب
کارشناسی :رشته زبان فرانسه 1344
کارشناسی ارشد: دانشگاه تهران  رشته علوم تربیتی
دکتری   : 1351  دانشگاه مون پلیه (فرانسه)
 دکتر محمود ساعتچی

1-ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1344.
2-ليسانس نظامي از دانشكده پياده نظام ارتش (شيراز) در سال 1345.
3-فوق ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1347.
4- دكتراي (Ph.D.) روانشناسي از دانشگاه اله آباد (Allahabad University) هندوستان در سال 1353.
5- طي دوره تخصصي راهبردها، فنون و روش هاي عملي كاربردي روانشناسي در برگزاري دوره هاي آموزش مديريت عالي در كالج هنلي (Henly)، انگلستان (لندن) در سال 1357.
پروفسور سعید شاملو،( بنیان گذار روانشناسی بالینی ایران)
متولد : سال 1308 در ملایر
کارشناسی : دانشگاه جورج واشنگتن
کارشناسی ارشد:  دانشگاه ایالتی واشنگتن
دکتری   :  دانشگاه ایلی نویز در رشته روان نشاسی بالینی 
فوق دکتری  : دانشگاه ایلی نویز در رشته رواندرمانی
 دکتر یوسف کریمی

سال تولد : 1323 
محل تولد : قزوین 
کارشناسی آموزش ابتدائی از دانشگاه ابوریحان بیرونی سابق
کارشناسی ارشد  در رشته روانشناسی تربیتی در سال 1353(1974) از دانشگاه ایالتی بال در ایالت ایندیانا 
دکتری در سال 1356(1977) موفق به اخذ درجه دکتری در رشته روانشناسی تربیتی، از دانشگاه ایالتی فلوریدا
یشان دارای سابقه تدریس در دانشگاه های آمریکا با سمت مربی رتبه اول هستند.
تالیفات : روانشناسی اجتماعی،نگرش و تغییر نگرش و..

دکتر  بهروز بيرشك
 متولد فروردين۱۳۲۷- تهران
فارغ التحصيل دانشگاه ملى
فوق ليسانس روانشناسى مشاوره - ۱۳۵۳ از دانشكده ايلينوى آمريكا
اخذ مدرك دكترى - ۱۳۵۷ از دانشكده ايلينوى
عضو هيأت علمى دانشگاه علوم پزشكى ايران
فعاليت در انستيتو روانپزشكى تهران
راه اندازى بيمارستان روانى حضرت زهرا (س)
دكتر سيمين حسينيان
متولد  : ۱۳۳۱
مرتبه علمي: استادتمام دانشگاه الزهرا
تحصيلات: دكتري
گروه آموزشي:مشاوره
محل تولد: تهران
دكتراي مشاوره ،كاليفرنيا-لس آنجلس آمريكا
كارشناسي ارشد مشاوره، كاليفرنيا-لس آنجلس آمريكا
كارشناسي مشاوره ،؛دانشگاه تهران -ايران
دکترشکوه نوابى نژاد
- متولد ۱۳۲۵
- لیسانس زبان و ادبیات انگلیسى
- فوق لیسانس مشاوره [دانشگاه آمریکایى بیروت]
- اخذ مدرک دکترى [دانشگاه ایالتى نبراسکا] رشته روانشناسى مشاوره
- استاد تمام گروه مشاوره دانشگاه تربیت معلم
- مدیر گروه مشاوره همان دانشگاه 
- عضو هیأت امناى دانشگاه 
زندگینامه بزرگان روان شناسی / مشاور نیوز
دکتر محمود گلزاری
 سال تولد : ۱۳۲۸ 
محل تولد :  شهر سیرجان در استان کرمان 
تحصیلات:
کارشناسی: رشته روان شناسی بالینی، دانشگاه علامه طباطبایی
کارشناسی‌ارشد: رشته روان شناسی بالینی انستیتو روانپزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران
پایان نامه: ساخت و اعتبار یابی مقیاس افسردگی کودکان (CDS). 
دکتری: روان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی
معرفی بزرگان روان شناسی و مشاوره / مشاور نیوز

دکتر علی دلاور 
در سال 1320
محل تولد : خرم آباد 
در سال 1358مدرک دکتری خود را در دانشگاه ایالتی فلوریدا در رشته روش‌های تحقیق و آمار اخذ نمودند
 مرتبه علمی : استادی
 تعداد 137 عنوان مقاله در سمینارهای علمی داخلی و خارجی ارائه و تعداد 19 عنوان کتاب نیز ترجمه و تالیف نموده‌اند.
دکتر  علی محمد  نظری
مرتبه علمی:دانشیار( گروه مشاوره و راهنمایی دانشگاه خوارزمی )
آدرس پست الکترونيک:[email protected]
صفحه اينترنت شخصی:http://cvs.khu.ac.ir/fa/nazari.htm
سوابق تحصیلی
دکتری:  مشاوره خانواده
کارشناسی ارشد:مشاوره و راهنمایی 
کارشناسی:مشاوره و راهنمایی 

صاحب كرسي استادي گروه مشاوره و راهنمايي دانشگاه خوارزمی (تربيت معلم سابق )

در سال 1324 در يك خانواده روحاني در شهر مشهد متولد شدم. تحصيلات ابتدايي و متوسطه خود را در زادگاهم به پايان رساندم و در سال 1346 در دانشسراي عالي به تحصيل در رشته مشاوره و راهنمايي مشغول شدم. اولين كتاب خود را در سال 1349 در حالي كه دانشجوي سال سوم دوره كارشناسي بودم با نام مشاوره در چاپ رساندم. در سال 1350 در وزارت آموزش و پرورش با سمت «مشاور راهنمايي تحصيلي» مشغول خدمت شدم. تحصيلات كارشناسي ارشد خود را در رشته مشاوره در سال 1351 در دانشگاه تهران شروع كردم. در سال 1351 1352 با همسرم خانم دكتر ستيلا علاقبند ازدواج كردم. ثمره اين ازدواج سه فرزند با نام‌هاي سعيد، سميه و آزاده است. فرزندانم به ترتيب در رشته‌هاي كامپيوتر، الكترونيك و كامپيوتر تحصيل كرده‌اند.

اطلاعات شخصي:
1- نام و نام خانوادگي: حسن­ پاشا شريفي
2- تاريخ تولد: 1312        
3- محل تولد: سُنقُر (کرمانشاه)
4- گروه آموزشي:روان­شناسي
5- دانشگاه: دانشگاه آزاد اسلامي
6- مرتبة علمي: دانشيار
7- ايميل:[email protected]
سوابق تحصيلي:
1- اخذ مدرک ديپلم از دانشسراي مقدماتي کرمانشاه در سال 1332
2- اخذ ديپلم ششم متوسطه در رشتة ادبيات به صورت داوطلبانه در سال 1334
3- کسب ليسانس علوم تربيتي در دانش­سراي عالي در سال1341 در تهران
4- کسب فوق ليسانس مشاوره و راهنمايي از دانشگاه تربيت معلم تهران در سال 1348
5- دکتراي روان شناسي در دانشگاه علوم و تحقيقات تهران در سال 1368
نظر سنجی
از نظر شما کدام بخش از مطالب سایت مفید و کاربردی تر هستند ؟
نمایش نتایج