ورود | عضویت

** تمامی کالا و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است **

پایگاه خبری مشاورنیوز

جدیدترین اخبار، مقالات، همایش و کارگاه های مشاوره و روان شناسی در ایران

MOSHAVERNEWS PSYCHOLOGY & ADVISING NEWS

قدرت همزمانی
عکس جلد کتاب قدرت همزمانی: زندگی چگونه آن چیزی را به ما نشان می‌دهد که باید بدانیم
  • نویسنده: دیوید ریکو
  • مترجم: محمدمهدی کهربی
  • ناشر: نشر افکار

معرفی کتاب قدرت همزمانی: زندگی چگونه آن چیزی را به ما نشان می‌دهد که باید بدانیم

چه رابطه‌ای بین تغییرات درونی ما و دنیا وجود دارد؟ کتاب قدرت همزمانی پاسخی خواندنی به این پرسش قدیمی انسان است. دیوید ریکو در این اثر راهی برای درک معنی وقایع در اختیار شما قرار می‌دهد و باعث می‌شود اتفاقات اطراف خود را با نگاهی تازه ببینید.

درباره کتاب قدرت همزمانی

آیا ممکن است اتفاقات بیرونی برای ما پیامی داشته باشند؟ مکتب‌های مختلف جواب‌های متفاوتی برای این سوالات دارند، اما محبوب‌ترین و همچنین قوی‌ترین جواب متعلق به نظریه‌ای است که توسط کارل گوستاو یونگ مطرح شد: همزمانی. از دیدگاه یونگ این حالت به شرایطی گفته می‌شود که دو یا چند اتفاق در زمانی یکسان رخ می‌دهند بدون اینکه رابطه علی بین آن‌ها وجود داشته باشد. این نظریه بعدها توسط نسل بعد روان‌شناسان بسط یافت که کتاب قدرت همزمانی (The power of coincidence) نوشته دیوید ریکو یکی از آثار موفق درباره این زمینه است.

به عقیده ریکو تصادف‌های معنی‌دار و ملاقات‌های غافلگیرکننده در زندگی همه ما اتفاق می‌افتند. گاهی به شخصی فکر می‌کنیم و او بدون خبر به دیدن ما می‌آید یا وقتی ‌آهنگی قدیمی را زمزمه می‌کنیم ناگهان آن را از رادیو می‌شنویم. هماهنگی درونی ما و دنیای بیرون تقریبا برای همه افراد قابل قبول است، با این وجود بیشتر ما درک نمی‌کنیم که این وقایع چه معنایی دارند. آیا قرار است به ما هشدار دهند؟ آیا افکار ما را تایید می‌کنند؟ شاید هم قرار است ما را برای گرفتن تصمیمی بهتر راهنمایی کنند! کتاب قدرت همزمانی با اتکا به نظریه یونگ، این پدیده رایج اما ناشناخته را موشکافی می‌کند و به ما نشان می‌دهد که همزمانی در واقعیت چگونه عمل می‌کند. با مطالعه این اثر می‌توانیم مجموعه اتفاقات شبیه به هم را تفسیر کنیم، از نیروهایی که به کمک ما می‌آیند استقبال کنیم و متوجه شویم که رویاها چگونه سعی دارند ما را به سمت نسخه‌ای کامل‌تر از خودمان هدایت کنند.

البته رایج‌ترین اشتباه این است که همزمانی را با جذب اشتباه بگیریم. هدف اصلی همزمانی، درک معنایی است که در اطراف ما وجود دارد. گاهی با دیدن یک خواب توجه‌مان به روابط پرتنش خانواده جلب می‌شود و چیزی را می‌بینیم که در گذشته قدرت دیدن آن را نداشتیم. در حالت دیگر با شنیدن یک مکالمه یا تماشای یک کلیپ در فضای مجازی ناگهان جواب سوال یا دوراهی دشواری را کشف می‌کنیم. در واقع هدیه همزمانی به ما، آگاهی و هوشیاری نسبت به احوال خودمان و دنیاست. در این دیدگاه انسان و جهان در هماهنگی کاملی هستند و تغییر یکی، دیگری را هم عوض می‌کند اما نباید به دنبال کشف رابطه‌ای علی و معلولی بین وقایع باشیم.

نکوداشت‌های کتاب قدرت همزمانی

- دیوید ریکو راهنمایی ملایم و دلسوز برای خوانندگان است. (Publishers Weekly)
- اثری روشنگر و قابل تامل. (مارتا بک، نویسنده کتاب یافتن ستاره شمالی خودتان)

جملات برگزیده کتاب همزمانی

- تقدیر ما تکامل، تحول و خودشکوفایى است تا بتوانیم موهبت‌هاى منحصر به فردى را که شامل ما هستند با دیگران تقسیم کنیم.
- همزمانى زمانى پدیدار مى‌شود که یک نماد که داراى معنى شخصى است به صورت ناگهانى معنى و مفهوم آن ثابت مى‌شود.
- سلامت روان‌شناختى در دوران بزرگسالى به معنى استقلال نیست، بلکه به معنى وابستگى متقابل است، یعنى گرایش به سمت افراد سالمى که قادر به بازتاب ما هستند.
- احترام به زمان‌بندى خاص خود، این امکان را فراهم مى‌آورد که این مسیر را دنبال کنیم و بپیماییم تا در نهایت رویدادهاى زندگى را پردازش کرده و هضم کنیم.

کتاب قدرت همزمانی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این اثر را به افرادی که برای بهبود زندگی خود تلاش می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم.

با دیوید ریکو بیشتر آشنا شویم:

دیوید دیکو (David Richo) نویسنده، درمانگر و مدرس آمریکایی است. تمرکز فعالیت‌های درمانی و آموزشی او بر تاثیر مایندفولنس و شفقت بر رشد شخصی است. او آثار متعددی را تالیف کرده که از آن‌ها می‌توان به رقص سایه‌ها اشاره کرد. لازم به ذکر است که ریکو در مطالعات خود تحت تاثیر نظریات کارل گوستاو یونگ قرار گرفته و این اثر را می‌توان در موضوعات نوشته‌های او مشاهده کرد.

در بخشی از کتاب قدرت همزمانی می‌خوانیم:

در آن دسته از رویدادهاى روزانه که باعث واکنش شدید هیجانى از جانب ما مى‌شوند، همزمانى وجود دارد. این اتفاقات استعاره‌هایى از نیازهاى ناشناخته و عمیق و همچنین هیجانات ناتمامى هستند که درصدد جلب توجه هستند. به عنوان مثال، اینکه بعد از تأخیر و از دست دادن اتوبوس مدرسه بسیار ناراحت مى‌شویم، این اتفاق استعاره‌اى از چیزى است که در روند آمدوشد زندگى ما وقفه ایجاد کرده است. همه‌ى ما پشت مانعى زندگى مى‌کنیم که در عین حال هیچ کنترلى بر آن نداریم. انتخاب با ماست که نقش کنترل‌کننده را بر عهده بگیریم یا نقش یک مشاهده‌گر با پذیرش را. این همان گشودگى است، همان آمادگى براى یادگیرى.

وقتى ما آماده یادگیرى هستیم، معلم نمایان مى‌شود. این همان همزمانى است و در زندگى یا همزمان با مرگ رخ مى‌دهد. گاهى فردى که قبلاً یا به تازگى فوت کرده است، بارها و بارها در طول هفته تصویرش در ذهن ما نقش مى‌بندد. این مى‌تواند بدین معنى باشد که مفهوم آن فرد در زندگى ما به شیوه‌اى متقاعدکننده نمایان مى‌شود. شاید ما چیزى از آن فرد یاد گرفته بودیم و اکنون لازم است آن را به خاطر بیاوریم. این نیز نوع دیگرى از همزمانى است. وقتى زمان آن رسیده باشد که به هدایت و آموزش نیاز داشته باشیم یا لازم باشد به بینش عمیقى در مورد خود دست یابیم، چهره‌ى معلم ظاهر مى‌شود. این حتى ممکن است زمانى باشد که از کسى که نگرش وى مطابق با جهان‌بینى ماست درخواست مى‌کنیم که هدایتگر و مرشد ما باشد.

افرادى که ما را هدایت کرده و تعلیم مى‌دهند، تحت تأثیر همزمانى قرار دارند. درمانگران ممکن است متوجه شوند که مراجعان تنها آن دسته از مسائلى را مطرح مى‌کنند که خودشان نیاز دارند روى آن‌ها کار شود. از معلمان صرفا سؤالاتى پرسیده مى‌شود که خودشان نیاز دارند روى آن‌ها کار کنند. نویسندگان صرفا مطالبى را به رشته تحریر درمى‌آورند که ترجیح مى‌دهند در زندگى شخصى خود بر آن تمرکز کنند. همزمانى موقعى ما را به تحرک واداشته و جان تازه‌اى به ما مى‌بخشد که بین آنچه براى ما رخ داده و آمادگى درونى ما براى تغییر یا یک تحول، تقارن قابل توجهى وجود داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ى مترجم
فرهنگ اصطلاحات
دیباچه
مقدمه
1: لحظه‌اى که به شتاب آنى تبدیل مى‌شود
همزمانى چیست؟
همزمانى از راه‌هاى متفاوتى مى‌تواند اتفاق بیفتد
داستان‌هایى که همزمانى را اثبات مى‌کنند
تمرین گشودگى در برابر همزمانى
تفسیر همزمانى‌ها
2: همزمانى به چه صورت براى ما
و روابطمان اتفاق مى‌افتد
تجارب و رویدادهایى که ما را به این نقطه کشانده‌اند
نیمه تیره
تمرین‌هایى براى افراد مبتدى
همزمانى و بازتاب عشق
داستان‌هایى که ما و روابط‌مان را فاش مى‌سازند
3: ایگوى ما و اتفاقات تصادفى معنادار
تمرین براى رهایى از ایگو
حفظ / از دست دادن وجهه
نگاهى گذرا بر ایگو/ «خویشتن»
انتخاب‌هاى عارى از دخالت ایگو
اتفاقات تصادفى محض: ایگوى نیرنگ‌باز (فریبکار)
تمرین آداب ملاقات با نیرنگ‌باز/حقه‌باز
4: زمان و مکان ما
تنها یک دنیا
زمان مورد نیاز
فوت‌وفن شناسایى زمان‌بندى اختصاصى خود
پیوستنِ توفیق و تلاش
زمان نادرست
تمرین به‌موقع
5: سرنوشت یا تقدیر؟
تحقق سرنوشت
چطور بدانیم که چه مى‌خواهیم
داستان سرنوشت‌ساز
جایى براى شانس وجود ندارد
روش‌هاى پیشگویى
6: شرایط و بحران‌ها
موهبت‌هاى حیات انسانى
نقش امدادى رویدادها
استفاده از ابزارها
بحران: یک موهبت و انگیزه
غوطه‌ورى
تمرین ذهن آگاهى
راهنمایانى که براى هدایت ما مى‌آیند
توجه به نیروهاى امدادى
7: همزمانى در رویاهاى ما
تداعى رویاها و یادگیرى از آنها
رویاهاى تکرارى
رویاهاى کهن‌الگویى
رویاپردازى و تخیل فعال
مراقبت و رسیدگى به رویاها
8: همزمانى و معنویت ما
تجسم عشق
چگونه بمانیم و ببینیم
کار در فضا
آماده براى تولد
تقدیم و اهدا


مشخصات کتاب 

نام کتاب کتاب قدرت همزمانی: زندگی چگونه آن چیزی را به ما نشان می‌دهد که باید بدانیم
نویسنده دیوید ریکو
مترجم محمدمهدی کهربی
ناشر چاپی نشر افکار
سال انتشار ۱۳۹۷
تعداد صفحات 264
آشنایی با روان شناسان
دکتر کیانوش زهراکار
دکترای تخصصی مشاوره
 
عضو هیئت علمی دانشگاه  خوارزمی تهران
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه خوارزمی در سال ۱۳۹۲
 
پژوهشگر برتر منتخب استان تهران در سال ۱۳۸۸
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه آزاد اسلامشهر در سال ۱۳۸۷
 
پژوهشگر برتر منتخب استان لُرستان در سال ۱۳۸۳
 
دانشجوی برتر منتخب دوره دکتری در سال ۱۳۸۲
 
استاد راهنما و مشاور بیش از 100 پایان نامه تحصیلات تکمیلی
 
 
دکتر امیرهوشنگ مهریار
-سال تولد: 1315 
رتبه علمي: استاد
تحصيلات:  Ph.D ـ روانشناسي ـ لندن ـ (1344) 1965
1. دانشگاه شيراز، شيراز ـ پژوهشي/ آموزشي/ اجرايي ـ رئيس مركز جمعيت‌شناسي، سرپرستي
2. دانشگاه هاروارد، دانشكده پزشكي بوستون ـ پژوهشي ـ Post-Doctoral
3. دانشگاه پنسيلوانيا، فيلادلفيا ـ پژوهشي/ آموزشي ـ استاد مدعو
4. سازمان بهداشت جهاني ـ پژوهشي ـ مشاور علمي
5. مؤسسه عالي پژوهش در برنامه‌ريزي ‌و توسعه تهران ـ پژوهشي/آموزشي/ اجرايي ـ استاد ـ رئيس گروه
 
 دكتر حمزه گنجی
متولد : دوم فروردين‌ماه سال 1321 در هادي‌شهر از بخشهاي شهرستان مرند ب
کارشناسی :رشته زبان فرانسه 1344
کارشناسی ارشد: دانشگاه تهران  رشته علوم تربیتی
دکتری   : 1351  دانشگاه مون پلیه (فرانسه)
 دکتر محمود ساعتچی

1-ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1344.
2-ليسانس نظامي از دانشكده پياده نظام ارتش (شيراز) در سال 1345.
3-فوق ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1347.
4- دكتراي (Ph.D.) روانشناسي از دانشگاه اله آباد (Allahabad University) هندوستان در سال 1353.
5- طي دوره تخصصي راهبردها، فنون و روش هاي عملي كاربردي روانشناسي در برگزاري دوره هاي آموزش مديريت عالي در كالج هنلي (Henly)، انگلستان (لندن) در سال 1357.
پروفسور سعید شاملو،( بنیان گذار روانشناسی بالینی ایران)
متولد : سال 1308 در ملایر
کارشناسی : دانشگاه جورج واشنگتن
کارشناسی ارشد:  دانشگاه ایالتی واشنگتن
دکتری   :  دانشگاه ایلی نویز در رشته روان نشاسی بالینی 
فوق دکتری  : دانشگاه ایلی نویز در رشته رواندرمانی
 دکتر یوسف کریمی

سال تولد : 1323 
محل تولد : قزوین 
کارشناسی آموزش ابتدائی از دانشگاه ابوریحان بیرونی سابق
کارشناسی ارشد  در رشته روانشناسی تربیتی در سال 1353(1974) از دانشگاه ایالتی بال در ایالت ایندیانا 
دکتری در سال 1356(1977) موفق به اخذ درجه دکتری در رشته روانشناسی تربیتی، از دانشگاه ایالتی فلوریدا
یشان دارای سابقه تدریس در دانشگاه های آمریکا با سمت مربی رتبه اول هستند.
تالیفات : روانشناسی اجتماعی،نگرش و تغییر نگرش و..

دکتر  بهروز بيرشك
 متولد فروردين۱۳۲۷- تهران
فارغ التحصيل دانشگاه ملى
فوق ليسانس روانشناسى مشاوره - ۱۳۵۳ از دانشكده ايلينوى آمريكا
اخذ مدرك دكترى - ۱۳۵۷ از دانشكده ايلينوى
عضو هيأت علمى دانشگاه علوم پزشكى ايران
فعاليت در انستيتو روانپزشكى تهران
راه اندازى بيمارستان روانى حضرت زهرا (س)
دكتر سيمين حسينيان
متولد  : ۱۳۳۱
مرتبه علمي: استادتمام دانشگاه الزهرا
تحصيلات: دكتري
گروه آموزشي:مشاوره
محل تولد: تهران
دكتراي مشاوره ،كاليفرنيا-لس آنجلس آمريكا
كارشناسي ارشد مشاوره، كاليفرنيا-لس آنجلس آمريكا
كارشناسي مشاوره ،؛دانشگاه تهران -ايران
دکترشکوه نوابى نژاد
- متولد ۱۳۲۵
- لیسانس زبان و ادبیات انگلیسى
- فوق لیسانس مشاوره [دانشگاه آمریکایى بیروت]
- اخذ مدرک دکترى [دانشگاه ایالتى نبراسکا] رشته روانشناسى مشاوره
- استاد تمام گروه مشاوره دانشگاه تربیت معلم
- مدیر گروه مشاوره همان دانشگاه 
- عضو هیأت امناى دانشگاه 
زندگینامه بزرگان روان شناسی / مشاور نیوز
دکتر محمود گلزاری
 سال تولد : ۱۳۲۸ 
محل تولد :  شهر سیرجان در استان کرمان 
تحصیلات:
کارشناسی: رشته روان شناسی بالینی، دانشگاه علامه طباطبایی
کارشناسی‌ارشد: رشته روان شناسی بالینی انستیتو روانپزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران
پایان نامه: ساخت و اعتبار یابی مقیاس افسردگی کودکان (CDS). 
دکتری: روان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی
معرفی بزرگان روان شناسی و مشاوره / مشاور نیوز

دکتر علی دلاور 
در سال 1320
محل تولد : خرم آباد 
در سال 1358مدرک دکتری خود را در دانشگاه ایالتی فلوریدا در رشته روش‌های تحقیق و آمار اخذ نمودند
 مرتبه علمی : استادی
 تعداد 137 عنوان مقاله در سمینارهای علمی داخلی و خارجی ارائه و تعداد 19 عنوان کتاب نیز ترجمه و تالیف نموده‌اند.
دکتر  علی محمد  نظری
مرتبه علمی:دانشیار( گروه مشاوره و راهنمایی دانشگاه خوارزمی )
آدرس پست الکترونيک:[email protected]
صفحه اينترنت شخصی:http://cvs.khu.ac.ir/fa/nazari.htm
سوابق تحصیلی
دکتری:  مشاوره خانواده
کارشناسی ارشد:مشاوره و راهنمایی 
کارشناسی:مشاوره و راهنمایی 

صاحب كرسي استادي گروه مشاوره و راهنمايي دانشگاه خوارزمی (تربيت معلم سابق )

در سال 1324 در يك خانواده روحاني در شهر مشهد متولد شدم. تحصيلات ابتدايي و متوسطه خود را در زادگاهم به پايان رساندم و در سال 1346 در دانشسراي عالي به تحصيل در رشته مشاوره و راهنمايي مشغول شدم. اولين كتاب خود را در سال 1349 در حالي كه دانشجوي سال سوم دوره كارشناسي بودم با نام مشاوره در چاپ رساندم. در سال 1350 در وزارت آموزش و پرورش با سمت «مشاور راهنمايي تحصيلي» مشغول خدمت شدم. تحصيلات كارشناسي ارشد خود را در رشته مشاوره در سال 1351 در دانشگاه تهران شروع كردم. در سال 1351 1352 با همسرم خانم دكتر ستيلا علاقبند ازدواج كردم. ثمره اين ازدواج سه فرزند با نام‌هاي سعيد، سميه و آزاده است. فرزندانم به ترتيب در رشته‌هاي كامپيوتر، الكترونيك و كامپيوتر تحصيل كرده‌اند.

اطلاعات شخصي:
1- نام و نام خانوادگي: حسن­ پاشا شريفي
2- تاريخ تولد: 1312        
3- محل تولد: سُنقُر (کرمانشاه)
4- گروه آموزشي:روان­شناسي
5- دانشگاه: دانشگاه آزاد اسلامي
6- مرتبة علمي: دانشيار
7- ايميل:[email protected]
سوابق تحصيلي:
1- اخذ مدرک ديپلم از دانشسراي مقدماتي کرمانشاه در سال 1332
2- اخذ ديپلم ششم متوسطه در رشتة ادبيات به صورت داوطلبانه در سال 1334
3- کسب ليسانس علوم تربيتي در دانش­سراي عالي در سال1341 در تهران
4- کسب فوق ليسانس مشاوره و راهنمايي از دانشگاه تربيت معلم تهران در سال 1348
5- دکتراي روان شناسي در دانشگاه علوم و تحقيقات تهران در سال 1368
نظر سنجی
از نظر شما کدام بخش از مطالب سایت مفید و کاربردی تر هستند ؟
نمایش نتایج