ورود | عضویت

** تمامی کالا و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است **

پایگاه خبری مشاورنیوز

جدیدترین اخبار، مقالات، همایش و کارگاه های مشاوره و روان شناسی در ایران

MOSHAVERNEWS PSYCHOLOGY & ADVISING NEWS

بررسی وضعیت سلامت روان دانش آموزان در جلسه شورای آموزش وپرورش استان قزوین
سیدیدالله حسینی رئیس اداره مشاوره ، در پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش این استان که در محل دفتر استاندار قزوین با حضور مسولان ارشد و مدیران کل دستگاهها فرماندران روسای آموزش و پرورش شهرستانها و نواحی برگزار شد، اظهار کرد: دانش‌آموزان در نظام آموزش و پرورش مهمترین عنصر محسوب می‌شوند و تمام برنامه‌ریزی‌ها در نهایت به این قشر ختم می‌شود.

وی افزود: به همین دلیل هر چه توجه به این قشر افزایش یابد، ثمرات آن شامل حال جامعه می‌شود و ساختار آینده اجتماع نیز از استحکام بیشتری برخوردار خواهد شد.

رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش قزوین ادامه داد: در دو سال گذشته آزمون سلامت روان از سوی وزارت آموزش و پرورش در سطح تمام استان‌های کشور اجرا شد.

حسینی با اشاره به شرکت 16 هزار دانش‌آموز پایه دهم این استان در آزمون یاد شده تصریح کرد: عزت نفس، نشاط، افسردگی، اضطراب و خشم از جمله شاخص‌هایی بودند که در این آزمون مورد سنجش قرار گرفتند.






سیدیدالله حسینی رئیس اداره مشاوره ، در پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش این استان که در محل دفتر استاندار قزوین با حضور مسولان ارشد و مدیران کل دستگاهها  فرماندران  روسای آموزش و پرورش  شهرستانها و نواحی برگزار شد، اظهار کرد: دانش‌آموزان در نظام آموزش و پرورش مهمترین عنصر محسوب می‌شوند و تمام برنامه‌ریزی‌ها در نهایت به این قشر ختم می‌شود.

وی افزود: به همین دلیل هر چه توجه به این قشر افزایش یابد، ثمرات آن شامل حال جامعه می‌شود و ساختار آینده اجتماع نیز از استحکام بیشتری برخوردار خواهد شد.

رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش قزوین ادامه داد: در دو سال گذشته آزمون سلامت روان از سوی وزارت آموزش و پرورش در سطح تمام استان‌های کشور اجرا شد.

حسینی با اشاره به شرکت 16 هزار دانش‌آموز پایه دهم این استان در آزمون یاد شده تصریح کرد: عزت نفس، نشاط، افسردگی، اضطراب و خشم از جمله شاخص‌هایی بودند که در این آزمون مورد سنجش قرار گرفتند.

رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش قزوین با بیان اینکه در برخی شاخص‌ها وضعیت مطلوبی در میان دانش‌آموزان به چشم نمی‌خورد، عنوان کرد: مقایسه سال تحصیلی گذشته با سال پیش از آن نشان می‌دهد که وضعیت سلامت روان دانش‌آموزان استان قزوین در سال تحصیلی 93-92 ارتقا و بهبود قابل توجهی داشته است؛ اما باید برای رفع مشکلات موجود نیز تلاش شود.

وی یادآور شد: از همین رو در سال تحصیلی 92-91 حدود 101 هزار و 53 نفر از دانش‌اموزان، والدین و معلمان استان در خصوص بهداشت روان آموزش دیدند که این آمار در سال 93-92 معادل 154 هزار و 867 نفر بوده است.

رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش قزوین عنوان کرد: در سال تحصیلی جاری نیز پیش‌بینی می‌شود 228 هزار و 110 نفر از همین طیف در حوزه یاد شده آموزش‌های لازم را دریافت کنند که نتیجه آن افزایش سطح سلامت روانی دانش‌آموزان و در نهایت جامعه است.

حسینی با اشاره به لزوم هماهنگی و همکاری تمام دستگاه‌های مربوطه در راستای ارتقای سلامت روانی جامعه خاطرنشان کرد: از شورای آموزش و پرورش استان انتظار می‌رود سیاستگذاری‌هایی را برای بهبود سلامت روان آحاد مردم انجام دهند و نسبت به تعریف خط مشی علمی و مدیریت یکپارچه با مشارکت دستگاه‌های مسئول در استان قزوین اقدام کنند.

رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش قزوین اضافه کرد: در کنار این موارد، ضرورت توسعه امکانات و برنامه‌های ورزشی، تفریحی، گردشگری و کمک به اداره کل آموزش و پرورش در راستای توسعه ورزش در مدارس احساس می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین ارتقای منزلت معلمان در این استان به دلیل نقش اثرگذار این قشر در فرهنگ، توسعه و استحکام آینده جامعه از طریق فراهم‌سازی امکانات لازم برای سلامت این گروه ضروری است.

رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش قزوین یادآور شد: ارائه خدمات نیم‌بها یا تخفیف به معلمان در اماکن ورزشی، استخرها، سینماها و دیگر خدمات شهری از جمله حمایت‌هایی است که می‌تواند در ارتقای منزلت معلمان مفید باشد.

حسینی با تأکید بر لزوم توسعه و تقویت مراکز مشاوره در سطح استان به منظور ارائه خدمات مشاوره به دانش‌آموزان و معلمان خواستار استفاده از ظرفیت نمازهای جمعه و جماعت و نیز منابر در زمینه توانمندسازی خانواده‌ها شد.

رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش قزوین همچنین اطلاع‌رسانی درباره مسائل قضایی و حقوقی در مدارس و نیز آموزش حقوق شهروندی را در این زمینه ضروری دانست.

در این برنامه مرتضی روزبه استاندار، ایوب رحیمی، منوچهر حبیبی و امیدعلی پارسا معاونان وی، حجت‌الاسلام محمدحسن باریک‌بین امام جمعه موقت قزوین  سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاونین وی  رئیس شورای اسلامی شهر قزوین ، شهردار قزوین و جمعی از مسئولان استان حضور داشتند.

استاندار قزوین در پایان ضمن توصیه و اهتمام جدی به موضوع سلامت روان به همه مدیران دستگاهها  و تشکیل کمیته سلامت روان در استان را اعلام فرمودند.

 


منبع خبر :   اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی استان قزوین
مطالب مرتبط
آشنایی با روان شناسان
دکتر کیانوش زهراکار
دکترای تخصصی مشاوره
 
عضو هیئت علمی دانشگاه  خوارزمی تهران
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه خوارزمی در سال ۱۳۹۲
 
پژوهشگر برتر منتخب استان تهران در سال ۱۳۸۸
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه آزاد اسلامشهر در سال ۱۳۸۷
 
پژوهشگر برتر منتخب استان لُرستان در سال ۱۳۸۳
 
دانشجوی برتر منتخب دوره دکتری در سال ۱۳۸۲
 
استاد راهنما و مشاور بیش از 100 پایان نامه تحصیلات تکمیلی
 
 
دکتر امیرهوشنگ مهریار
-سال تولد: 1315 
رتبه علمي: استاد
تحصيلات:  Ph.D ـ روانشناسي ـ لندن ـ (1344) 1965
1. دانشگاه شيراز، شيراز ـ پژوهشي/ آموزشي/ اجرايي ـ رئيس مركز جمعيت‌شناسي، سرپرستي
2. دانشگاه هاروارد، دانشكده پزشكي بوستون ـ پژوهشي ـ Post-Doctoral
3. دانشگاه پنسيلوانيا، فيلادلفيا ـ پژوهشي/ آموزشي ـ استاد مدعو
4. سازمان بهداشت جهاني ـ پژوهشي ـ مشاور علمي
5. مؤسسه عالي پژوهش در برنامه‌ريزي ‌و توسعه تهران ـ پژوهشي/آموزشي/ اجرايي ـ استاد ـ رئيس گروه
 
 دكتر حمزه گنجی
متولد : دوم فروردين‌ماه سال 1321 در هادي‌شهر از بخشهاي شهرستان مرند ب
کارشناسی :رشته زبان فرانسه 1344
کارشناسی ارشد: دانشگاه تهران  رشته علوم تربیتی
دکتری   : 1351  دانشگاه مون پلیه (فرانسه)
 دکتر محمود ساعتچی

1-ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1344.
2-ليسانس نظامي از دانشكده پياده نظام ارتش (شيراز) در سال 1345.
3-فوق ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1347.
4- دكتراي (Ph.D.) روانشناسي از دانشگاه اله آباد (Allahabad University) هندوستان در سال 1353.
5- طي دوره تخصصي راهبردها، فنون و روش هاي عملي كاربردي روانشناسي در برگزاري دوره هاي آموزش مديريت عالي در كالج هنلي (Henly)، انگلستان (لندن) در سال 1357.
پروفسور سعید شاملو،( بنیان گذار روانشناسی بالینی ایران)
متولد : سال 1308 در ملایر
کارشناسی : دانشگاه جورج واشنگتن
کارشناسی ارشد:  دانشگاه ایالتی واشنگتن
دکتری   :  دانشگاه ایلی نویز در رشته روان نشاسی بالینی 
فوق دکتری  : دانشگاه ایلی نویز در رشته رواندرمانی
 دکتر یوسف کریمی

سال تولد : 1323 
محل تولد : قزوین 
کارشناسی آموزش ابتدائی از دانشگاه ابوریحان بیرونی سابق
کارشناسی ارشد  در رشته روانشناسی تربیتی در سال 1353(1974) از دانشگاه ایالتی بال در ایالت ایندیانا 
دکتری در سال 1356(1977) موفق به اخذ درجه دکتری در رشته روانشناسی تربیتی، از دانشگاه ایالتی فلوریدا
یشان دارای سابقه تدریس در دانشگاه های آمریکا با سمت مربی رتبه اول هستند.
تالیفات : روانشناسی اجتماعی،نگرش و تغییر نگرش و..

دکتر  بهروز بيرشك
 متولد فروردين۱۳۲۷- تهران
فارغ التحصيل دانشگاه ملى
فوق ليسانس روانشناسى مشاوره - ۱۳۵۳ از دانشكده ايلينوى آمريكا
اخذ مدرك دكترى - ۱۳۵۷ از دانشكده ايلينوى
عضو هيأت علمى دانشگاه علوم پزشكى ايران
فعاليت در انستيتو روانپزشكى تهران
راه اندازى بيمارستان روانى حضرت زهرا (س)
دكتر سيمين حسينيان
متولد  : ۱۳۳۱
مرتبه علمي: استادتمام دانشگاه الزهرا
تحصيلات: دكتري
گروه آموزشي:مشاوره
محل تولد: تهران
دكتراي مشاوره ،كاليفرنيا-لس آنجلس آمريكا
كارشناسي ارشد مشاوره، كاليفرنيا-لس آنجلس آمريكا
كارشناسي مشاوره ،؛دانشگاه تهران -ايران
دکترشکوه نوابى نژاد
- متولد ۱۳۲۵
- لیسانس زبان و ادبیات انگلیسى
- فوق لیسانس مشاوره [دانشگاه آمریکایى بیروت]
- اخذ مدرک دکترى [دانشگاه ایالتى نبراسکا] رشته روانشناسى مشاوره
- استاد تمام گروه مشاوره دانشگاه تربیت معلم
- مدیر گروه مشاوره همان دانشگاه 
- عضو هیأت امناى دانشگاه 
زندگینامه بزرگان روان شناسی / مشاور نیوز
دکتر محمود گلزاری
 سال تولد : ۱۳۲۸ 
محل تولد :  شهر سیرجان در استان کرمان 
تحصیلات:
کارشناسی: رشته روان شناسی بالینی، دانشگاه علامه طباطبایی
کارشناسی‌ارشد: رشته روان شناسی بالینی انستیتو روانپزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران
پایان نامه: ساخت و اعتبار یابی مقیاس افسردگی کودکان (CDS). 
دکتری: روان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی
معرفی بزرگان روان شناسی و مشاوره / مشاور نیوز

دکتر علی دلاور 
در سال 1320
محل تولد : خرم آباد 
در سال 1358مدرک دکتری خود را در دانشگاه ایالتی فلوریدا در رشته روش‌های تحقیق و آمار اخذ نمودند
 مرتبه علمی : استادی
 تعداد 137 عنوان مقاله در سمینارهای علمی داخلی و خارجی ارائه و تعداد 19 عنوان کتاب نیز ترجمه و تالیف نموده‌اند.
دکتر  علی محمد  نظری
مرتبه علمی:دانشیار( گروه مشاوره و راهنمایی دانشگاه خوارزمی )
آدرس پست الکترونيک:[email protected]
صفحه اينترنت شخصی:http://cvs.khu.ac.ir/fa/nazari.htm
سوابق تحصیلی
دکتری:  مشاوره خانواده
کارشناسی ارشد:مشاوره و راهنمایی 
کارشناسی:مشاوره و راهنمایی 

صاحب كرسي استادي گروه مشاوره و راهنمايي دانشگاه خوارزمی (تربيت معلم سابق )

در سال 1324 در يك خانواده روحاني در شهر مشهد متولد شدم. تحصيلات ابتدايي و متوسطه خود را در زادگاهم به پايان رساندم و در سال 1346 در دانشسراي عالي به تحصيل در رشته مشاوره و راهنمايي مشغول شدم. اولين كتاب خود را در سال 1349 در حالي كه دانشجوي سال سوم دوره كارشناسي بودم با نام مشاوره در چاپ رساندم. در سال 1350 در وزارت آموزش و پرورش با سمت «مشاور راهنمايي تحصيلي» مشغول خدمت شدم. تحصيلات كارشناسي ارشد خود را در رشته مشاوره در سال 1351 در دانشگاه تهران شروع كردم. در سال 1351 1352 با همسرم خانم دكتر ستيلا علاقبند ازدواج كردم. ثمره اين ازدواج سه فرزند با نام‌هاي سعيد، سميه و آزاده است. فرزندانم به ترتيب در رشته‌هاي كامپيوتر، الكترونيك و كامپيوتر تحصيل كرده‌اند.

اطلاعات شخصي:
1- نام و نام خانوادگي: حسن­ پاشا شريفي
2- تاريخ تولد: 1312        
3- محل تولد: سُنقُر (کرمانشاه)
4- گروه آموزشي:روان­شناسي
5- دانشگاه: دانشگاه آزاد اسلامي
6- مرتبة علمي: دانشيار
7- ايميل:[email protected]
سوابق تحصيلي:
1- اخذ مدرک ديپلم از دانشسراي مقدماتي کرمانشاه در سال 1332
2- اخذ ديپلم ششم متوسطه در رشتة ادبيات به صورت داوطلبانه در سال 1334
3- کسب ليسانس علوم تربيتي در دانش­سراي عالي در سال1341 در تهران
4- کسب فوق ليسانس مشاوره و راهنمايي از دانشگاه تربيت معلم تهران در سال 1348
5- دکتراي روان شناسي در دانشگاه علوم و تحقيقات تهران در سال 1368
نظر سنجی
از نظر شما کدام بخش از مطالب سایت مفید و کاربردی تر هستند ؟
نمایش نتایج