ورود | عضویت

** تمامی کالا و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است **

پایگاه خبری مشاورنیوز

جدیدترین اخبار، مقالات، همایش و کارگاه های مشاوره و روان شناسی در ایران

MOSHAVERNEWS PSYCHOLOGY & ADVISING NEWS

پتانسیل پنهان: دانش رسیدن به دستاوردهای بزرگ‌تر
عکس جلد کتاب پتانسیل پنهان: دانش رسیدن به دستاوردهای بزرگ‌تر


 

معرفی کتاب پتانسیل پنهان: دانش رسیدن به دستاوردهای بزرگ‌تر

نبوغ ذاتی یکی از باورهای قدیمی است که آدام گرانت در کتاب پتانسیل پنهان آن را رد می‌‎کند و در عوض از خواننده می‌خواهد که پشتکار و تلاش را با استعداد ذاتی خود همراه کند. اثر حاضر که از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز است، به ما یاد می‌دهد چگونه دستاوردهای بزرگ کسب کنیم و فریبِ باورهای اشتباه پیرامون موفقیت را نخوریم.

درباره‌ی کتاب پتانسیل پنهان

امروزه، پیشرفت‌های علم روانشناسی به ما یاد می‌دهد که چگونه استعدادهای پنهان خود را کشف کنیم. کتاب پتانسیل پنهان (Hidden Potential: The Science of Achieving Greater Things) نوسته‌ی آدام گرانت (Adam Grant) روش‌هایی را به ما یاد می‌دهد که توانمندی‌های پنهان خود را در زمینه‌های مختلف کشف کنیم.

آدام گرانت کتاب پتانسیل پنهان را در نه فصل نگاشته است. به عقیه‌ی وی شروع راه با پذیرش سختی‌هاست. اگر ما بتوانیم با شرایط دشوار سازگار باشیم، ایده‌های نو را جذب کنیم و ایده‌های قبلی را پرورش دهیم، اولین قدم را به سمت کشف توانمندی‌های خود برداشته‌ایم.

یکی دیگر از مسائلی که بسیاری از افراد با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، کمال‌گرایی است. نویسنده در کتاب پتانسیل پنهان به ما نشان می‌دهد که برای رشد لازم نیست کمال‌گرا باشیم؛ بلکه برای پیشرفت باید در طیفی میان نقص و کمال قدم برداریم و چنین جایگاهی را پذیرا باشیم.

در مسیر رشد ممکن است با تمرین‌هایی روبه‌رو شویم که روند زندگی ما را یکنواخت می‌کنند. بنابراین لازم است که بازی‌هایی برای خود طراحی کنیم که بتوانیم روند یکنواخت زندگی را متحول کنیم. رهایی از بن‌بست، اعتماد به خود و حفظ ایمان موارد دیگری هستند که نویسنده در کتاب پتانسیل پنهان به آن می‌پردازد. وی پیشنهاداتی نیز برای طراحی مدارسی دارد که بتوانند توانمندی‌های کودکان را پرورش دهند.

دو فصل آخر کتاب پتانسیل پنهان به شناخت روش‌هایی می‌پردازد که از طریق آن‌ها بتوانیم هوش جمعی اعضای تیم خود را کشف و به یکدیگر کمک کنیم که بهترین نسخه از خود را ارائه دهیم.

کتاب پتانسیل پنهان را تاکنون ناشران مختلفی منتشر کرده‌اند. این نسخه را نشر مون با ترجمه‌ی مهرسا شرع‌الاسلام منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب پتانسیل پنهان

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز؛
  • نامزد بهترین کتاب غیرداستانی گودریدز در سال 2023؛
  • کتاب برگزیده‌ی آمازون به انتخاب ویراستاران.

نکوداشت‌های کتاب پتانسیل پنهان

  • این کتاب فوق‌العاده ذهنیات شما را درباره‌ی ملزومات پیشرفت و موفقیت، در هم می‌شکند. کتاب پتانسیل پنهان به من کمک کرد تا مسیری شادتر به سوی موفقیت پیدا کنم. (سرنا ویلیامز، قهرمان تنیس)
  • کتاب پتانسیل پنهان به ما می‌آموزد که به سطوح جدیدی از توانمندی برسیم و بزرگ‌ترین گنجینه‌های خود را باز یابیم. اگر توصیه‌های حکیمانه‌ی آدام گرانت را جدی بگیریم، وضعیت همه‌ی ما بهتر خواهد بود. (یویوما، نوازنده‌ی ویولون سل و برنده‌ی جایزه‌ی گرمی)
  • سرگرم‌کننده و روشنگر. آدام گرانت دوباره کاری بزرگ انجام داده است. شما بیش از آنچه فکرش را بکنید اشتراکاتی با موتسارت دارید و کتاب پتانسیل پنهان به شما نشان می‌دهد چگونه به بهترین حالت خود دست یابید. این کتاب را خواهید بلعید. (ویلیام اچ مک‌ریون، دریاسالار نیروی دریایی آمریکا و نویسنده‌ی کتاب تختت را مرتب کن)

کتاب پتانسیل پنهان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام کسانی که به کتاب‌های حوزه‌ی روانشانسی موفقیت و خودسازی علاقه‌مند هستند و پیوسته به دنبال شناخت توانایی‌های خود هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب پتانسیل پنهان: دانش رسیدن به دستاوردهای بزرگ‌تر می‌خوانیم

تحقیقات نشان می‌دهد که افراد کمال‌گرا در جست‌وجوی نتایج بی‌عیب‌ونقص، مرتکب سه اشتباه می‌شوند [۱۰]: نخست اینکه درمورد جزئیات بی‌اهمیت وسواس به خرج می‌دهند. آن‌قدر مشغول یافتن راه‌حل مناسب برای مشکلات کوچک هستند که برای یافتن مشکلات درست و مهم، انضباط لازم را ندارند. آن‌ها به‌خاطر وجود درختان انبوه نمی‌توانند جنگل را ببینند؛ دوم اینکه کمال‌گرایان از موقعیت‌های ناآشنا و کارهای دشواری که ممکن است منجر به شکست شود، اجتناب می‌کنند. این قضیه باعث می‌شود به‌جای تلاش برای توسعهٔ مهارت‌های جدید، فقط مجموعهٔ محدودی از مهارت‌های موجود را مدام اصلاح کنند؛ سوم اینکه خود را به‌خاطر ارتکاب اشتباه سرزنش می‌کنند و همین قضیه، درس گرفتن از اشتباهات را سخت‌تر می‌کند. آن‌ها متوجه نمی‌شوند که هدف از مرور اشتباهات، شرمساری از گذشته نیست، بلکه یادگیری برای آینده است.

اگر کمال‌گرایی دارو بود، حتماً برچسبی رویش بود که درمورد عوارض جانبی رایجش به ما هشدار می‌داد. هشدار: ممکن است باعث توقف رشد شود. کمال‌گرایی ما را در مارپیچ دید محدود و اجتناب از خطا به دام می‌اندازد، ما را از دیدن مشکلات بزرگ‌تر باز می‌دارد و به تسلط بر مهارت‌های کمی محدودمان می‌کند.

حتی اگر خود را کمال‌گرا نمی‌دانید، احتمالاً این تمایل را در کارهایی که برایتان مهم است تجربه کرده‌اید. همهٔ ما در کارهایی که برایمان اهمیت زیادی دارند، این تمایل را احساس کرده‌ایم که به بازنگری و پالایش ادامه دهیم، تا زمانی که کارمان کاملاً درست شود. اما پیمودن مسافت‌های طولانی بستگی به این دارد که بفهمیم کمال یک سراب است و یاد بگیریم که نواقصِ درست را تحمل کنیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمهٔ مترجم
پیشگفتار: گل کاشتن در سنگ‌فرش
بخش یک: مهارت‌های شخصیتی
فصل یکم: مخلوقات سختی‌کش
فصل دوم: آدم‌های اسفنجی
فصل سوم: کمال‌گریزها
بخش دو: ساختارهایی برای انگیزش
فصل چهارم: متحول کردن مشقت روزانه
فصل پنجم: گیر نکردن
فصل ششم: سرپیچی از جاذبه
بخش سه: اسلوب‌های فرصت‌سازی
فصل هفتم: هر بچه‌ای جلو می‌افتد
فصل هشتم: استخراج طلا
فصل نهم: الماس‌های پنهان
گفتار پایانی: دستاوردهای بزرگ

برچسب ها
آشنایی با روان شناسان
دکتر کیانوش زهراکار
دکترای تخصصی مشاوره
 
عضو هیئت علمی دانشگاه  خوارزمی تهران
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه خوارزمی در سال ۱۳۹۲
 
پژوهشگر برتر منتخب استان تهران در سال ۱۳۸۸
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه آزاد اسلامشهر در سال ۱۳۸۷
 
پژوهشگر برتر منتخب استان لُرستان در سال ۱۳۸۳
 
دانشجوی برتر منتخب دوره دکتری در سال ۱۳۸۲
 
استاد راهنما و مشاور بیش از 100 پایان نامه تحصیلات تکمیلی
 
 
دکتر امیرهوشنگ مهریار
-سال تولد: 1315 
رتبه علمي: استاد
تحصيلات:  Ph.D ـ روانشناسي ـ لندن ـ (1344) 1965
1. دانشگاه شيراز، شيراز ـ پژوهشي/ آموزشي/ اجرايي ـ رئيس مركز جمعيت‌شناسي، سرپرستي
2. دانشگاه هاروارد، دانشكده پزشكي بوستون ـ پژوهشي ـ Post-Doctoral
3. دانشگاه پنسيلوانيا، فيلادلفيا ـ پژوهشي/ آموزشي ـ استاد مدعو
4. سازمان بهداشت جهاني ـ پژوهشي ـ مشاور علمي
5. مؤسسه عالي پژوهش در برنامه‌ريزي ‌و توسعه تهران ـ پژوهشي/آموزشي/ اجرايي ـ استاد ـ رئيس گروه
 
 دكتر حمزه گنجی
متولد : دوم فروردين‌ماه سال 1321 در هادي‌شهر از بخشهاي شهرستان مرند ب
کارشناسی :رشته زبان فرانسه 1344
کارشناسی ارشد: دانشگاه تهران  رشته علوم تربیتی
دکتری   : 1351  دانشگاه مون پلیه (فرانسه)
 دکتر محمود ساعتچی

1-ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1344.
2-ليسانس نظامي از دانشكده پياده نظام ارتش (شيراز) در سال 1345.
3-فوق ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1347.
4- دكتراي (Ph.D.) روانشناسي از دانشگاه اله آباد (Allahabad University) هندوستان در سال 1353.
5- طي دوره تخصصي راهبردها، فنون و روش هاي عملي كاربردي روانشناسي در برگزاري دوره هاي آموزش مديريت عالي در كالج هنلي (Henly)، انگلستان (لندن) در سال 1357.
پروفسور سعید شاملو،( بنیان گذار روانشناسی بالینی ایران)
متولد : سال 1308 در ملایر
کارشناسی : دانشگاه جورج واشنگتن
کارشناسی ارشد:  دانشگاه ایالتی واشنگتن
دکتری   :  دانشگاه ایلی نویز در رشته روان نشاسی بالینی 
فوق دکتری  : دانشگاه ایلی نویز در رشته رواندرمانی
 دکتر یوسف کریمی

سال تولد : 1323 
محل تولد : قزوین 
کارشناسی آموزش ابتدائی از دانشگاه ابوریحان بیرونی سابق
کارشناسی ارشد  در رشته روانشناسی تربیتی در سال 1353(1974) از دانشگاه ایالتی بال در ایالت ایندیانا 
دکتری در سال 1356(1977) موفق به اخذ درجه دکتری در رشته روانشناسی تربیتی، از دانشگاه ایالتی فلوریدا
یشان دارای سابقه تدریس در دانشگاه های آمریکا با سمت مربی رتبه اول هستند.
تالیفات : روانشناسی اجتماعی،نگرش و تغییر نگرش و..

دکتر  بهروز بيرشك
 متولد فروردين۱۳۲۷- تهران
فارغ التحصيل دانشگاه ملى
فوق ليسانس روانشناسى مشاوره - ۱۳۵۳ از دانشكده ايلينوى آمريكا
اخذ مدرك دكترى - ۱۳۵۷ از دانشكده ايلينوى
عضو هيأت علمى دانشگاه علوم پزشكى ايران
فعاليت در انستيتو روانپزشكى تهران
راه اندازى بيمارستان روانى حضرت زهرا (س)
دكتر سيمين حسينيان
متولد  : ۱۳۳۱
مرتبه علمي: استادتمام دانشگاه الزهرا
تحصيلات: دكتري
گروه آموزشي:مشاوره
محل تولد: تهران
دكتراي مشاوره ،كاليفرنيا-لس آنجلس آمريكا
كارشناسي ارشد مشاوره، كاليفرنيا-لس آنجلس آمريكا
كارشناسي مشاوره ،؛دانشگاه تهران -ايران
دکترشکوه نوابى نژاد
- متولد ۱۳۲۵
- لیسانس زبان و ادبیات انگلیسى
- فوق لیسانس مشاوره [دانشگاه آمریکایى بیروت]
- اخذ مدرک دکترى [دانشگاه ایالتى نبراسکا] رشته روانشناسى مشاوره
- استاد تمام گروه مشاوره دانشگاه تربیت معلم
- مدیر گروه مشاوره همان دانشگاه 
- عضو هیأت امناى دانشگاه 
زندگینامه بزرگان روان شناسی / مشاور نیوز
دکتر محمود گلزاری
 سال تولد : ۱۳۲۸ 
محل تولد :  شهر سیرجان در استان کرمان 
تحصیلات:
کارشناسی: رشته روان شناسی بالینی، دانشگاه علامه طباطبایی
کارشناسی‌ارشد: رشته روان شناسی بالینی انستیتو روانپزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران
پایان نامه: ساخت و اعتبار یابی مقیاس افسردگی کودکان (CDS). 
دکتری: روان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی
معرفی بزرگان روان شناسی و مشاوره / مشاور نیوز

دکتر علی دلاور 
در سال 1320
محل تولد : خرم آباد 
در سال 1358مدرک دکتری خود را در دانشگاه ایالتی فلوریدا در رشته روش‌های تحقیق و آمار اخذ نمودند
 مرتبه علمی : استادی
 تعداد 137 عنوان مقاله در سمینارهای علمی داخلی و خارجی ارائه و تعداد 19 عنوان کتاب نیز ترجمه و تالیف نموده‌اند.
دکتر  علی محمد  نظری
مرتبه علمی:دانشیار( گروه مشاوره و راهنمایی دانشگاه خوارزمی )
آدرس پست الکترونيک:[email protected]
صفحه اينترنت شخصی:http://cvs.khu.ac.ir/fa/nazari.htm
سوابق تحصیلی
دکتری:  مشاوره خانواده
کارشناسی ارشد:مشاوره و راهنمایی 
کارشناسی:مشاوره و راهنمایی 

صاحب كرسي استادي گروه مشاوره و راهنمايي دانشگاه خوارزمی (تربيت معلم سابق )

در سال 1324 در يك خانواده روحاني در شهر مشهد متولد شدم. تحصيلات ابتدايي و متوسطه خود را در زادگاهم به پايان رساندم و در سال 1346 در دانشسراي عالي به تحصيل در رشته مشاوره و راهنمايي مشغول شدم. اولين كتاب خود را در سال 1349 در حالي كه دانشجوي سال سوم دوره كارشناسي بودم با نام مشاوره در چاپ رساندم. در سال 1350 در وزارت آموزش و پرورش با سمت «مشاور راهنمايي تحصيلي» مشغول خدمت شدم. تحصيلات كارشناسي ارشد خود را در رشته مشاوره در سال 1351 در دانشگاه تهران شروع كردم. در سال 1351 1352 با همسرم خانم دكتر ستيلا علاقبند ازدواج كردم. ثمره اين ازدواج سه فرزند با نام‌هاي سعيد، سميه و آزاده است. فرزندانم به ترتيب در رشته‌هاي كامپيوتر، الكترونيك و كامپيوتر تحصيل كرده‌اند.

اطلاعات شخصي:
1- نام و نام خانوادگي: حسن­ پاشا شريفي
2- تاريخ تولد: 1312        
3- محل تولد: سُنقُر (کرمانشاه)
4- گروه آموزشي:روان­شناسي
5- دانشگاه: دانشگاه آزاد اسلامي
6- مرتبة علمي: دانشيار
7- ايميل:[email protected]
سوابق تحصيلي:
1- اخذ مدرک ديپلم از دانشسراي مقدماتي کرمانشاه در سال 1332
2- اخذ ديپلم ششم متوسطه در رشتة ادبيات به صورت داوطلبانه در سال 1334
3- کسب ليسانس علوم تربيتي در دانش­سراي عالي در سال1341 در تهران
4- کسب فوق ليسانس مشاوره و راهنمايي از دانشگاه تربيت معلم تهران در سال 1348
5- دکتراي روان شناسي در دانشگاه علوم و تحقيقات تهران در سال 1368
نظر سنجی
از نظر شما کدام بخش از مطالب سایت مفید و کاربردی تر هستند ؟
نمایش نتایج